Apple vs resten

Riktigt kul :blush:

Workoutdoors :wink:

2 gillningar

Huawei har varit borta några år från marknader utanför Kina:

Tror det beror mycket på det att iPhone klev upp till första plats försäljningsmässigt. Även om Samsung tjänade på det också.
Ser inte ut som Xiaomi eller Motorola riktigt har förmågan att fylla vakuumet som blev.

För Google och Android tror jag deras Pixlar blir än viktigare. Andra aktörer som man initialt trodde kanske skulle bli stora typ Nokia har misslyckats totalt.
Sony har väldigt små marknadsandelar numera också.

Lite europa statistik. Apple ligger nr 1 med sina iPhones. Motorola har nu klättrat till nr 4 på listan:
Motorola shows surprising strengh in Europe during 2023 - PhoneArena

Snygg översättning Apple :joy:

Mina svärföräldrar åker till sin lägenhet i Spanien några gånger om året. Svärfar är en klok man och har en Samsung medan svärmor har gått i fällan och har iPhone. De kör bil genom Europa, kvittar om det är Danmark, Tyskland eller Frankrike. Spanien går bättre. Min fru skall ringa dem så kommer hon ofta aldrig fram till svärmor utan får till sist ringa svärfar. Båda har samma operatör. Får nog lägga in en övetalningskampanj :blush:

Övertygad om att svärmors öron redan blöder av dina försök till övertalning :sweat_smile:

2 gillningar

Vad trevligt med en lägenhet i Spanien ändå :blush: Var i Spanien är det?

1 gillning

Strax söder om svensknästet Torrevieja :slightly_smiling_face:

Ja för har man varit, Spanien är riktigt trevligt, ett av mina favoritländer att åka till i europa :blush: oavsett apple/Android så är det ju självklart viktigt att kunna kommunicera där. Konstigt dock att iPhone har så dålig täckning under resan om de har samma operatör. Har aldrig upplevt något sådant när jag rest med vänner som haft androider av olika slag att de har bättre täckning faktiskt. Men om det stämmer så är det ju inte så bra för apple.

Undrar om de kan ha anslutit till olika roamingoperatörer trots att de har samma abonnemang?

Då skulle de kunna ha olika täckning.

6 gillningar

Det där har jag upplevt utomlands att jag och resesällskapet har fått olika operatörer trots att vi båda hade telenor.

1 gillning

Jag hatar inbäddade bilder i mail. Dålig upplösning och man måste spara ut och hålla på. Måste vara en Apple grej :blush:

Varför kan du inte zooma med fingrarna som alla andra? Mail ändrar inte på upplösningen, det är avsändaren som styr det.

1 gillning

När jag får bilder i projektet så vill jag spara dem tillsammans med övriga dokument för spårbarhet och tillgänglighet. Att då behöva hantera en inbäddad bild på min dator istället för som bilaga är idiotiskt tidsödande

2 gillningar

Just med priserna så balanserar nog Apple nära gränsen, iPhone 15 serien är inte så lättsåld i Kina:

Svårt att konkurrera med Xi Jinping i Kina.

Eftersom Safari inte finns för Windows och AirDrop inte fungerar mot Windows, finns det något enklare sätt än att maila filer och URL:er mellan Windows och iOS?

Jag använder Beeper och funktionen Note To Self till det, finns till alla plattformar.

1 gillning

Tackar - testar!