Apple vs resten

Gissar att det är Apples AI som ställt till det. I Apples värld måste en sådan laddare vara vit :sweat_smile:

3 gillningar

Den effekten vill man ha på snö däremot.

Tänker mest på när foton presenteras. Då är det sällan oredigerat.

1 gillning

Om man orkar titta är denna riktigt bra :blush:
Fram med papper och penna eller S pen för de som har

Intressant färgbalans. Pappret i bakgrunden är klart varmare i iPhonebilden.

1 gillning

Jag tror inte att torka linsen påverkar något (typiskt försvarsbeteende från "fanboys" oavsett märke)

Men jag undrar vilken färg som laddaren upplevs ha IRL? Det finns en lätt men tydlig blåton samtidigt som det vita under bordet känns rätt färgmässigt.

(Sitter och väntar på ett möte så jag distraherar mig med sådant som jag inte kan påverka)

1 gillning

Såg en intervju med en kille som gör Apples shot on iPhone. På en fråga om största felet folk gör med sin iPhone vid foto/film svarade han att de hade skitiga linser.

IMG_3947

1 gillning

Smutsiga linser har nog sin betydelse. Tycker iPhone ändå är bra på lite rörliga objekt. De flesta Androider inklusive Samsung får kämpa mer:
Does the Galaxy S24 Ultra take good photos of moving pets? :smirk_cat: (androidauthority.com)

Jag råkade ramla in på Threadstråden

Kul att läsa kommentarerna.

Och när jag tittade så kommer den blåa ”tonen”’ fram även på iPhonebilden om du tittar på baksidan (som ligger i skugga)

1 gillning

Det största problemet med min S24 Ultra är att i solljus då skärmen har så bra antireflex så ser man allt damm :blush:

Min enda fråga är, var har du hittat solljus senaste tiden?

1 gillning

Han har ju hängt här :wink:

Skåne, finns det något annat? :wink:

1 gillning

TikTok.
Och Samsung :slight_smile:

Ganska rolig

Upptäckte precis att om jag vill använda min Apple Watch för att hålla koll när jag åker längdskidor så mäter den inte distans eller använder sig av GPS. Jag kan alltså inte ser distans, höjdskillnad, hastighet osv eller se vart jag ont på en karta. Hur otroligt korkat är det?

Jaja, Apple vet bäst så bara rätta sig ledet.

Vad ser man då? :joy:

Tid, puls, snittpuls och kalorier. Inte många som åker längdskidor i Cupertino :poop:

1 gillning

Kasst. Men du kanske håller den fel? :joy:

Garanterat :rofl:

1 gillning