Apple vs resten

olika skalor från olika tillverkare.

Ett företag har skalan där 1 är bäst. Ett annat har 5 som bäst.

Mycket lättare som konsument då :sweat_smile::rofl::grimacing:

Nej, det stämmer inte.

1 gillning

Ironi*

Vi hade några tyskar som hyrde sommarstugan på 80-talet, de köpte alltid klass-1 öl på ICA som de antog var bäst och starkast. :smiley:

3 gillningar

Och blev fulla som en dansk semesterort?

Det blev nog deras nyktraste semester någonsin. :smiley:

3 gillningar

Was!! Why we never get drunken?

(Med arnold röst)

Man tål ju mer på semestern, sen gammalt. :joy::joy:

1 gillning

Ett utrop till alla skärbrädeanvändare här inne (iPad-användare dvs). Hur i hela helvetet får jag bort denna hemskhet i Meddelande-appen. Varje gång jag startar den så dyker de där fönstrena upp i botten och täcker rutan där man faktiskt vill svara på sms. Jag vill inte ha de där asen alls, går de att döda? Svepa uppåt, höger, vänster eller nedåt gör absolut ingenting och det går inte heller att hålla in knappen för att radera eller liknande. Psykbryt nära nu.

1 gillning

Svep uppåt ska fungera.

Nope, händer nada, startar om iPad med.

Vad är det där? Hur fick du dem till att börja med? Jag har inget minne av att se dem överhuvudtaget.

Två bra frågor som jag inte kan svara på :joy:

1 gillning

Du håller den fel.

Pro feature.

iPad OS är så kladdigt att det börjar bli ett skämt. Snälla Apple göra bara fönsterhantering som på mac OS.

Tillägg: Stage manager börjar bli mer "fritt" att placera fönster i, kikade lite på 18. Det är är ju bra.

1 gillning

Samsung har haft sin utvecklare keynote. Android 15 är inget jag bryr mig om men One UI 7 verkar spännande :blush:

Har lärt mig utifrån erfarenhet att inte trycka på dina YT länkar. Så vad var nytt då?

Man har separerat notiser från kontrollcenter. Stuvat om från Good Lock gällande task bar och sedan hävdar de att detta blir en major makeover :blush:

Samsung sade att Android 15 med One UI 7 släpps med S25 Lineup i början av 2025. Är nog extra noga med att inte göra en Apple och lansera mobiler utan mjukvara som matchar reklam och hype :blush:

@RolexJocke det har Samsung redan :blush:
Har programmerat power till att göra massor av funktioner. Starta kamera och avsluta samtal, svarar med volym och tar foto med samma knapp :blush:

Samsung och Apple är dominerande i tio topp listan i Europa, men Redmi har hittat dit också:

1 gillning