Apple vs resten

De känner väl att de ska göra något när Apple ska uppgradera sin Siri. :sunglasses:

Tvärtom så har Apple lånat friskt från Bixby i kommande version för att kunna styra mobilen med rösten :grin:

Vad är din poäng egentligen? Att någon annan varit före med det och har patenterat det? Det är väl klart att alla kommer implementera dessa grejer, USB-C är ju dessutom ett lagkrav. Det är ju inte så att Samsung eller någon annan enskild tillverkare varit först med alla dessa grejer samtidigt heller. Alla lånar ju teknik från varandra på olika sätt.

Sen har inte Apple någon rund klocka, det finns väl inga tydliga indikationer på att de kommer få det heller.

Min poäng är att inte förrän funktionen hamnar tex i en iPhone så existerar den enligt vissa inbitna

Världen är numera större än Apple

Ta tex att du trodde att Bixby var dött.
Bixby är inte dött och Apple lånar vissa funktioner till deras "nya" Siri för att kunna styra mobilen.

Nuförtiden är det så otroligt lika mellan Apple/ Samsung/ Google när det gäller dessa produkter att det är egentligen ointressant var grunden kommer ifrån

Ta tex låsskärmen på IOS och One UI. Ser identiska ut idag och båda operativsystem har lånat av varandra för att komma dit

Ja, världen har blivit en mörkare plats :sweat_smile:

Jag tror mig veta varför jag trodde det, är det inte så att Samsung har plockat bort den dedikerade Bixby knappen på moderna telefoner? Då trodde jag i min enfald att man givit upp Bixby och bara körde Google Assistant eller nåt åt det hållet.

Ja Samsung fick mycket kritik för den knappen så den försvann och sedan kan man programmera powerknappen med olika funktioner (Bixby om man vill) samt till viss del volymknappar med.

Ungefär vad Apple håller på med nu att man kan i framtiden kanske ha flera funktioner på sin knapp

Vi fick ju en actionknapp, som sitter så dumt till att den är oanvändbar i praktiken, åtminstone på 15 Pro Max. Mycket mer användbar på AW Ultra, där använder jag den till att få upp ett menyval med alternativ, typ aktivera sömnfokus, starta träningspass, styra lampor hemma etc. I telefonen använder jag den lika ofta som jag använde mute switchen, dvs aldrig.

Samsung och Apple är de största tillverkarna av mobiltelefoner så de har kunnat ta det rätt lugnt sen Huawei försvann. Ingen riktig allvarlig utmanare.

Möjligen att Honor kan göra en riktig comeback i Europa ändå:

1 gillning

Ja det är Apples svar på Bixby knappen. Men den flyttas säkert och får fler funktioner om Apple lyssnar på sina kunder

Sedan är där en del funktioner som Samsung inte nämner längre. Bixby är en och Dex är en annan. För mig är Dex en dealbreaker. Bixby använder jag ytterst sällan. Mest någon gång om man har något i händerna och vill kolla mail eller något annat

Apple är det ofta så. Det som Apple presenterar är det som gäller.

Vi behöver inte 120hz skärm
Vi behöver inte OLED
Vi behöver inte USB C
Vi behöver inte en rund klocka
Vi behöver inte AOD
Vi behöver inte widgets
Vi behöver inte flytta våra ikoner

Sedan när det väl kommer till iPhone eller annan Apple produkt så är det så in i bomben användbart :blush:

Ja, det blir ju användbart först när det är iOS.

2 gillningar

Det är engelska som gäller med Bixby ännu, eller finns svenska nu?

Tyvärr bara engelska. Kommer nog aldrig på Svenska då det gått så många år

Ja, alldeles för högt upp. Jag når den inte.

Det verkar vara den allmänna uppfattningen att actionknappen sitter dumt till. Jag gillar placeringen på min 15 PRO max. Var vill du hellre ha den?

Jag kom att tänka på detta som jag såg på threads tidigare idag

Rund och rund. Boetten är ”orund”

1 gillning

Lika illa placerad på 15 Pro, helt värdelös imho.

Nu vet vi vem Samsung kopierar och det är inte Apple :wink:

1 gillning

Ca 5.500-9.000 USD så :slight_smile:

Den är snygg.