Apple vs resten

Samsung har hamnat i blåsväder för sina mobil reparationer:

Undra var Samsung fick namnidén från... Kunde de åtminstone inte komma på ett eget namn? :man_shrugging:

1 gillning

"Ultra X" skulle ha varit ett bra namn :slight_smile:

Snygg rackare till klocka!

1 gillning

De började ju förvisso döpa sina telefoner till Ultra med S20 serien som kom tidigt 2020, så helt ologiskt är det ju inte att använda det namnet kan jag tycka.

Bara en orange actionknapp som saknas. Även om Samsung äntligen verkar börja fatta att fyrkantiga klockor är nånting att ha, fattar jag inte varför de envisas med att urtavlan ska vara rund. Det är ju mindre text framförallt som får plats på en rund skärm.

Samsung har sedan många år haft namnet Ultra på både mobiler och surfplattor i högsta klassen precis som @mangebula skriver. Sedan att Apple kopierar namnet till en ny klocka kan väl Samsung inte hjälpa. För att få balans kanske Samsung skulle kallat den Pro Max :blush:

Men hur känns det med att Apple tros komma med en ny funktion till IOS18, flytta ikoner var man vill. Banbrytande eller hur :wink:

Nu finns Google Gemini som App på Android. Ersätter Assistant

Rykte om Apples AI krav

Samsung släppte precis AI till en 3 år gammal lur

Visst går det bra för Apple som 3e högst värderade bolag. Men aktiekursen ned 2 procent igår där andra techbolag gick upp är inget bra betyg

95 procent av allt Apple presenterade finns ju i någon form hos andra bolag

Dessutom har Apple sagt att de byggt de bästa och snabbaste mobiler i flera år men AI går bara att köra på den senaste modellen och framåt. Samsung har på 6 månader släppt de flesta AI funktioner ned till 3 år gamla flaggskepp och vissa AI funktioner har till och med mina barn fått på sina 3 år gamla A52 budget lurar

Google släppte sitt magic editor för bilder utanför Pixel till alla

Apple visade vart de vill nå vilket var mycket spännande men de har inget färdigt trots att de presenterat sina speciella processorer under många år.

Vi får ju se när Apple når sitt mål och dessutom på Svenska men slutklämmen var att när vi inte räcker till har vi Open AI och ChatGPT :blush:

1 gillning

=)

3 gillningar

Det studsar upp och ner… marknaden är… som den är

Idag har den dock studsat upp när jag tittar på mina Apple-aktier =) Var mest som en pik till Pao som tyckte aktien rört sig för lite men så är ju inte fallet.

1 gillning

Ja, jag vet. Min kommentar var mest en reflektion om att många ser allt på så kort horisont. På dagsbasis så studsar saker och ting upp och ner - ofta på nivåer som egentligen inte är mätbara.

1 gillning

Lite som mitt BMI!

1 gillning

"Don't mention the war..." :melting_face:

Synd bara att det inte är längden som påverkar mitt BMI upp och ner...

Mitt BMI är som en Samsung aktie, dött och livlöst då det inte rör sig alls. :joy::joy:

3 gillningar

Imponerande helt klart :blush:

Enda sättet att ändra på ditt BMI är att klippa av dig skägget.

Landade på plus 7,29%. Det var en rejäl uppgång på en dag. Måste vara något slags rekord för AAPL.