Apple vs resten

Absolut. Det var väl som vi konstaterade i Humane AI Pin-tråden, att det är Google eller Apple som kan göra den övergripande integrerade modellen som blir på riktigt användbar för de stora massorna.

1 gillning

Nu går det ännu mer utför med Apple :wink:
En medarbetare som har varit en av de största iPhone förespråkare jag vet, har nu kastat ut sin iPhone 15 Pro Max och bytt ut den mot en Samsung Fold 5. Han säger han skulle gjort detta tidigare :blush:

Annars så ser jag mest att Taylor Swift konserterna används för att visa hur bra kameran på 15PM är :slight_smile:

(Sagt med glimten i ögat, men det är sant, det finns en hel del på TikTok som skriver just detta)

Tills skärmproblemen börjar komma :slight_smile:

Men om vi summerar med glimten i ögat :blush:

iPhone försäljningen minskar stadigt
iPad event var ett sömnpiller
Vision pro halverad produktion, ingen succé
Apple köper in AI från Open AI och ev Google för att de har inget själv
DOJ stämning
EU flåsar i nacken

Mycket hänger på WWDC, skulle säga att det är ett av de viktigaste WWDC Apple har framför sig

Jag tror att den typen av event för uppdaterad hårdvara eventuellt har överlevt sig själv. Jag såg den inte själv, glömde bort den. Är fortfarande sugen på en nyare Ipad men samtidigt så fungerar min (och min frus) iPad så bra som jag kan förvänta mig.

1 gillning

Har någon sett Apples svar på Samsungs luftvärmepump, tvättmaskin eller kylskåp?
Här ligger ju Samsung långt före :slight_smile:

Där håller jag med dig. Enbart event för hårdvara är tråkigt. Google smög ut sin 8a innan Google I/O och höll låda i 2 timmar med AI

Nej det har jag inte men 2024 AI lineup är fina, vi får se när AI luftvärmepump kommer :blush:

Samsung K-9. Skulle börja bli orolig ifall de går all in med AI på den också.

2 gillningar

Även när det gäller pansarvagnar, där leder Samsung också. :grinning:

EDIT: lite sen på bollen.

2 gillningar

Här är ett Samsung projekt till utan AI :blush:

Måste erkänna att jag har jobbat åt Samsung. Fotoförbud inne på området, vilket är synd för det är rätt imponerade

Enda stället där det var förbjudet att föra ut webbservrar med mera (enligt skyltarna vid utgången). De är väldigt paranoida.

2 gillningar

Samsung är inte sena på bollen :blush:

https://twitter.com/SamsungMobileUS/status/1790824457365594487?t=10TUfuSanE5-x73AaNieag&s=19

Microsoft hos Joanna Stern och säger, your move Apple :blush:
WWDC blev just ännu mer spännande

Spännande nyheter

1 gillning

För tusan samsung... tanken var bra....

Om samsung tagit bort Ai texten på slutet kanske reklamen hade varit bra.....

"Vi ska inte mosa kreativitet...".. meeen Ai är framtiden...jojo...

Det var det där med hörlursuttag, notch osv som samsung hackade sönder... och sen gjorde de samma sak. Vända kappan efter vinden. jodå.

Garanterat 1000gånger bättre än andriods scrolla med ögonen.

Hela googles låda på 2tim var ett sömnpiller också. Inget nytt, lite mer hårdvara grejer 2023 än 24, nu lite mer ai uppdateringar vi redan sett från andra chat gtp mm? eller missar jag något?

hahaha!! :rofl:

– We have a computer for people who love windows.... :laughing::laughing::rofl:

Microsoft, har ni även en dator för folk som inte gillar windows?!