Apple vs resten

Det är ju inte snyggt.
Men man behöver inte göra allt som går att göra

1 gillning

Steve Jobs GIF

Hur högt behöver Apples aktie stiga för att gå om Microsoft?

Alltid trevligt att öppna Avanza appen.

2 gillningar

Redan hänt:

1 gillning

Det är så 90-tal med att ändra ikoner och os utseende.

Du menar alltså att Apple är 30 år sena på bollen? :dizzy_face: Jag som trodde att de var först med allt..... :disappointed:

Otroligt jämnt ändå mellan topp 3 :blush:

1 gillning

Nästa är till IOS19 kommer hemskärmsersättare från tredje part :wink:

1 gillning

Jag vet inte direkt. Man tycker ju om att förnya sig ibland och att då göra om lurens utseende till det sämre eller bättre är kul. Men då många funktioner tar längre tid på IOS än Android så kanske det ställer till det på IOS :blush:

Jag gjorde en lätt förändring. Känns lugnare och allt passar bättre till min svarta bakgrund.

Man behöver inte göra så mycket, eller ingenting alls

Men jag är alla fall redan nöjd

Stiligt

Så här ser min S24 Ultra ut just nu :blush:

Edit
Samsung har ju en kantpanel som är rätt bra. Kan man dra fram och svepa olika paneler. Jag har Appar, Räknare och Kompass numera

1 gillning

Påminner lite om Nothing mobilernas interface. Men jag föredrar det vanliga android. Det som Google Pixel har ungefär.

1 gillning

Jag har exakt samma upplägg på iOS och Android. Förutom raddan med meddelande, ringa etc längst ner så har jag kamera och galleri som enda ikoner på hemskärmen.

På mina datorer. Enbart ikonen för sopkorgen på skrivbordet i både Mac OS och Windows.

2 gillningar

Får hoppas det går att få till svartvita/ljusa ikoner för det där var ju bland det värsta jag sett :laughing: Är slutsatsen att frihet faktiskt suger och att Apple, trots allt, faktiskt vet vad som är bäst för oss? :crazy_face:

3 gillningar

Vem är träsktrollet? :joy:

Min fru :melting_face:

1 gillning

Den kalkylatorn :weary:

blind GIF

Jag tycker den är kanon och funktionell :blush:

Det intressanta är att många inom Apple världen är så besatta över att allt skall vad de kallar snyggt. Det är en högst personlig åsikt enligt mig

Men hur känns det nu när Apples take på ikontema ser ut som dåliga ikontema från Play store :wink:

1 gillning

Det känns bra :slight_smile:

(Mer allvarligt, jag undrar också varför vi bryr oss så mycket...)

Vi kan ju få in kalkylatorn på låsskärmen nu...

image

Fast, jag tror att jag ska lägga in förstoringsglaset i stället. Det behöver jag oftare och oftare med ökad ålder...