Apple vs resten

Jag har inte tänkt på det eftersom det är ljust mest hela tiden för mig nu :slight_smile:

2 gillningar

CarPlay (och jag antar också Androids variant) är underbart, speciellt eftersom det frigör mig från biltillverkarnas försök att ta ut överpriser för navigeringen.

Sedan att slippa Mazdas värdelösa infotainmentsystem var inte heller fel:)

image

1 gillning

Jag använder både CarPlay och Android Auto. Jag föredrar det senare på min bil eftersom en del ikoner jag använder ofta är lättare att nå i UI , men i övrigt är det likvärdiga.

Infotainmentsystemet och navigreringen på min Toyota från 2021 är i jämförelse ett enormt skämt förutom att de har fått till en röst som överaskande nog är bättre på Svenska än de som erbjuds i CarPlay och Android Auto.

Varken Apple eller Google på svenska är särskilt bra på att uttala mitt finska efternamn. När jag ska ringa upp familjemedlemmar måste jag dra till med ett extremt skumt uttal för att systemen ska registrera det jag säger.

Funkar fint för mig.

Jag använder bara förnamnet på de jag textar ofta i CarPlay. Om den hittar dubbletter på förnamnet så får man upp på skärmen en lista över alla med samma förnamn. När man har valt vilken man menar så koms det ihåg till nästa gång.

Där misstar du dig fullständigt :blush:
Jag har länge skrivit och vi har även diskuterat det här i bubblan att Samsung/ Google fokuserar på mjukvara mer än hårdvara medan Apple gör tvärtom. Detta event är ju precis så. Därför ser jag med spänning på både I/0 och WWDC.
Samsung AI unpacked var ju 90 procent mjukvara tillsammans med presentationen av nya S24 serien
Enbart Kinesiska Androider som fokuserar mer på hårdvara än mjukvara. Inte Samsung och Google sedan några år.

Flytta gärna denna till Apple vs resten

Ett inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Nya iPad Pro med M4

Samsung har både högt och lågt när det gäller reklamfilmer. Men så här dåliga har de inte :blush:

https://twitter.com/tim_cook/status/1787864325258162239?t=Via04C7-QjQtMQbcaKQ1lw&s=19

Dystopisk.

Filmen visar allt det som en iPad kan göra och hur dessa möjligheter pressas in i ett "omöjligt" tunt skal.
Men det kanske är för avancerat för en samsungägare.

1 gillning

Samsung ägare till trots så förstod jag vad Apple ville visa :wink:. Men ett uselt sätt att visa det på i mina ögon och håller med @katho att den är dystopisk

Apples lemmings reklamen fick mycket negativa reaktioner på sin tid också:

1 gillning

Här är LGś variant. Finns säkert fler krossa reklamvideos.

1 gillning

Det finns en finsk Youtubekanal vars hela koncept går ut på att mosa saker med en hydraulisk press. Väldigt avkopplande att titta på.

https://www.youtube.com/@HydraulicPressChannel

1 gillning

Äsch, det kommer och går. Nästan all publicitet är bra oavsett om det är en dålig reklam eller inte.

Dessutom hade LG denna redan 2008 så Apples är inte ens ny i tech världen :grin:

https://twitter.com/asallen/status/1788428991118164356?t=XrBj2lIqsxbkPM88sd2UqQ&s=19

Det känns lite fel, måste jag medge.

Är det i översättning, vad står det på Engelska sajten?

Är översättning som inte hänger med riktigt :blush:

Edit. Apple får använda Google translate :wink:

1 gillning

Alltid kul att pressa saker. :joy::joy:

4 gillningar