Apple vs resten (2023)

Även samtalslistor och sms?

Det tror jag inte. Använder bara appar till samtal/meddelanden på jobbet så för mig ja. Ibland kan någon tok ringa på jobb-simet, men det är inte ofta då det till 99,9% görs via Teams.

På min iPhone kommer även Teams-samtal med i samtalslistan.

Yep (och andra app-samtal), det gör det inte på Android.

Har för mig att det finns en inställning för att stänga av det (om man vill).

Är det inte bara att ta bort oönskade appar? Eller är dessa förinstallerade fastlåsta?

Facebook gick inte att avinstallera. Den hade bara något val att gömma appen.

Dåligt då man ska ju kunna anpassa sina appar fullt ut.

Allt går att avinstallera. Om man vill. Till skillnad mot hos en viss annan telefonleverantör. :rofl:

1 gillning

Varför fanns det bara ”Göm” på vissa appar från Samsung och Facebook-appen då medan vissa appar gick att avinstallera?

Om man har viljan och kunskapen så går allt att avinstallera på Android. Varför Samsung valt att man inte kan göra annat än gömma vissa vet jag inte. Men oavsett det så går allt att avinstallera, även på Samsung, om man vill och kan.

1 gillning

Jag förstår dig totalt. Därför har jag ett fokusläge för jobbet där alla jobbappar samlas.

Saknar alternativet. En telefon med ett sim-kort.

1 gillning

Du använder samma nummer jobb/privat?

Ja, hade två telefoner tidigare för några år sedan men iddes inte bära omkring på två. De enda som ringer på mitt jobbnummer är kollegorna men det kanske händer nån gång per år. All kommunikation sker via appar.
Har mha fokuslägen ställt in vad som är tillåtet när och hur.

3 gillningar

Jag tror inte att jag fått ett samtal på min jobbtelefon på två år - appar är det som gäller

1 gillning

Okej, A serien är en bra mellanklass. Är det Enterprise edition eller vanlig privatperson modell. Märkligt med Disney plus ändå, Microsoft office vet jag då Samsung och Microsoft har tätare samarbete. Sätter ni upp via Knox managing eller standalone?

Får återkomma om det. Minns inte exakt vilken modell det är.

Jag kan tänka mig att om du bara gömmer appen så ligger alla uppgifter du eventuellt knappat in i appen kvar. Och vad det gäller Facebook så skulle jag tro att den fortsätter att spåra telefonen om appen bara göms.

Det är väl bara Microsoft support som ringer numera :wink: