Apple vs resten (2023)

Startade en helt ny Samsung på jobbet i fredags. Under uppstarten kom det en sida med rubriken ”Viktiga appar”. På den sidan låg Disney+. :flushed:

Trodde inte att Samsung höll på med sådant skräp fortfarande.

2 gillningar

Vilken Samsung var det?

Någon med A… 52 eller 53? Så många modeller att hålla kolla på.

Fick Apple TV+ på en ipad..:man_shrugging:

1 gillning

Ja, det är en app från Apple. Men du fick inte Netflix, Spotify och Disney+, som vad jag vet inte är appar från Samsung.

1 gillning

Spelar ingen roll.. vill inte ha det på min ipad.

synd, för de är de apparna jag vill ha :pinched_fingers:

Men det är ingen som vill ha Facebook, Spotify, Disney+ med mera förinstallerat på en jobbmobil.

2 gillningar

why not?. Får man inte ha spotify (kinesiskt) på jobbtelefoner i sverige?

Det använder man väl sin privata mobil till mest?

Är det inte bättre om man bara har en telefon med två simkort?.

2 gillningar

Jo, för vissa är det så men i det här fallet handlar det om mobiler som bara ska användas på kontoret med växelapp. Det är ingen som tar med den hem.

Hade varit intressant ändå är göra en röstning hurmånga som har två telefoner. Det kanske är vanligt?.

En omröstning:

  • Har separata mobiler för jobb och privat
  • Har flera SIM-kort i samma mobil

0 röster

Först som vanligt.

Jag tycker att det är skönt att ha allt separat. Vill inte ha jobbets appar på min mobil. När jag är ledig vill jag inte se något på min mobil som påminner mig om jobbet.

har jobb grejerna i en separat knox folder

1 gillning

Går, vad jag vet, inte att ha separata samtallistor för privat och jobb på en iPhone. Så fort man öppnar Telefon-appen ser man jobbsamtal listade där. Samma sak med Meddelanden.

Kör företaget ett MDM kan man ju välja vilka appar som ska finnas förinstallerade och därmed slippa bloat, även på en Samsung-mobil.

2 gillningar

Har bara jobb-appar aktiverade när jobb-profilen är på, helt sandboxat från övriga appar.