Apple vs resten (2021–2022)

Samsung fortsätter i Apples fotspår.

1 gillning

Han kanske bara vill plocka ner dem från trädet!

Det kan hända men Samsung har 24 månaders garanti på mobiler mm som standard. Mina icon X gav ena buds upp efter 18 månader, fick nya utan problem :slightly_smiling_face:

Fingeravtrycksläsaren är av säkerhetsskäl något man inte vill vara utbytbart. Om den är det så skulle man kunna låsa upp en telefon genom att sätta in en enhet som lurar telefonen att fingeravtrycket är korrekt.
Att skärmen inte går att byta kanske hänger ihop med det då fingeravtrycksläsaren är parad med den?

Absolut, säger inte emot om det.

Nu när vi har S21 serien så känns ju S20 gammaldags med sin kamera klump. S21 serien och då speciellt S21 Ultra Phantom Black är ju ett design mästerverk. Designmässigt är det knappt lönt att jämföra med iPhone design som inte ändrats på länge. Stor flärp med högtalar grill (fortfarande), breda bezels. Kopiera lite färger från Samsung, ändra kanten och flytta runt kameror. Nej designpris går i detta fall till Samsung :slightly_smiling_face:

1 gillning

Förlåt, men kameraklumpen ser verkligen ut som skit på Samsung…

2 gillningar

Ser ut som ett trafikljus.

1 gillning

Jag tycker tvärtom! Tycker den ser bättre ut i år än förra året, den var ju gigantisk på S20-serien. Nu ser den ju mer ut att smälta in i telefonen.

Men smaken är som :peach:! :joy:

3 gillningar

Tycker inte någon tillverkare har löst utseendet på de bakre kamerorna riktigt snyggt. Kan hålla med om att samsung åtminstone går framåt även om det är med små steg.

2 gillningar

Håller med. Tycker årets kamerabump är ganska snygg.

2 gillningar

Jag med.

2 gillningar

Skulle denne någon som tog bort mitt inlägg i denna tråden, inlägget hade då nummer #53 och var svar till @pao kunna berätta för mig (här eller i PM) varför det togs bort? Jag skrev inget som mig veterligen bröt mot någon regel så jag behöver veta så jag kan korrigera.

S20 serien var ingen höjdare designmässigt. Men Note 20 Ultra blev betydligt trevligare och S21 är riktigt fin på bilder

1 gillning

Det intressanta är att den är i metall och sitter ihop med ramen i ett stycke. Man ser det tydligt på Phantom Violet :slightly_smiling_face:

2 gillningar

Är detta första Samsung med samma avstånd bezel på alla fyra kanter? Tycker den obalans i detta med något bredare nederkant jag sett i alla år från dem är något jag stört mig enormt på, så enormt så det inte finns på kartan att ens överväga ett val. Så, utseende närmar sig att se okej ut… (Har svårt att se om det är exakt samma avstånd, skulle det inte vara det skulle jag bli ännu mindre intresserad om det bara är nästan samma, typ som ingenjörerna mätt fel på 0,5 mm. Då får de jobba lite till.)

2 gillningar

Ser fortfarande ut som det är lite mer på nederkanten än övriga sidor. :thinking:
Just detta är något jag också stör mig på.

1 gillning

S21 är nog den som har mest lika medan S21 Ultra har något större nederkant. Dock är skärmen plattare än föregångaren. Samsung har haft olika på alla sidor. Störst nederkant, något mindre ovankant och minst på sidorna. På bilder med ljus bakgrund kan det se lite osymetriskt ut men inget jag stört mig på det minsta när man använder luren. Jag hade dock hoppats på Samsung UPC till S21 Ultra men den kom på en laptop istället :slightly_smiling_face:

1 gillning

Tack för förklaringen, pao!

1 gillning

Dog den inte långt innan en iPhone 12 Pro Max som har ett betydligt mindre batteri?