Apple vs resten (2021–2022)

apple hävdar motsattsen

3 gillningar

För att då måste jag flytta ett par veckor medan hon skriker på datorn medan hon lär sig MacOS :stuck_out_tongue_winking_eye:

Seriöst så fick hon en Macbook när hon jobbade på MIT för några år sen och även om hon var motiverad så orkade hon ett par månader innan hon gick tillbaka till Windows.

Haha ok :slight_smile:

1 gillning

Ah, mycket bra råd! Även Intel måste ju göra framsteg då och då :grinning:

1 gillning

precis…man vill ju inte appel ska ta övertaget :wink:

2 gillningar

Bortsett från energiförbrukning?

Förklara

Det var en fråga. Jag antar att den till skillnad från M1 kommer att vara rejält hungrig på energi?

Mjo men den är energisnålare också för den har hybrid cpu teknologi

Tror det är galet svårt för Intel att komma ner i samma fart/watt som Apple, men det är ju snarast x86-arkitekturens fel än Intel.

exakt så är det. Jag personligen kör i princip aldrig min privata laptop på batteri, har den alltid inkopplad.

Men om du kollar detta klipp så är det riktigt intressant med prestandan. (du får hoppa in lite i klippet för att se alderlake test i adobe)

2 gillningar

Tydligen blev Samsung stämd i Korea gällande GOS. Nu kommer uppdateringar

Microsoft testar på hur soft det är med lite reklam i utforskaren. You like @Stefan_Sandstrom ?

Inget här

Samsung visade A serien idag och A53 med ett pris på under 5000 kr gör ju att SE 2022 från förra veckan är lite löjlig :wink:

Inte om man vill använda det bästa ekosystemet till ett rimligt pris.

Bästa och bästa :slightly_smiling_face:
men man får ju för 200 kr mer får en ny iPhone 11

När kommer @pao VS @anon29666066 tråden? :joy::joy::joy:

3 gillningar

De kommer få varsin sumodräkt och gå loss när vi har bubblanträff. Förloraren får en tappad Huawei. Vinnaren får en krukväxt som överlevt i @DennisKlarin:s badrum.

3 gillningar

Jag föreslog en podcast för något år sedan men det blev ingen hit :wink:

2 gillningar