Apple vs resten (2021–2022)

Kommer en uppdatering så är det löst. Behöver inte gå till domstol som för vissa :wink:

Uppdateringen löser inte värmeproblem utan sänker prestandan. Men sämre prestanda är ni Samsuck användare vana så :+1::joy:

Jag tycker att det där domslutet är ett praktexempel på att juridik och teknik inte alltid går ihop.

Jag har heller inga problem med Samsungs heat management. Det är bara en indikation på att Apple inte var fel ute.

2 gillningar

Precis som Apple gjorde så tror jag Samsung ville göra något bättre. Dock blir det ju märkligt när vissa appar som inte är spel drabbas och typ Geekbench inte. Kanske var det inte så bra att införliva Mobile med Electronics. Dessutom är ju hacker attack värre på ett sätt

Aldrig snyggt att gå in och throttla prestanda utan åtminstone meddela användaren om det. Olika grunder däremot till att Apple och Samsung gör det. Apple gjorde det för att batteriet inte kan leverera tillräckligt med ström vid hög förbrukning när det är gammalt, vilket gjorde att telefonen kunde plötsligt stängas av, och Samsung för att hantera värmeproblem.

Varför inte en Macbook?

2 gillningar

Som du själv hade sagt: Det är inget svar på min fråga, håll dig till ämnet. :joy::joy::joy::joy:

11 gillningar

du svarade före mig där!!!.. :heart: :heart: :heart:

1 gillning

Är inte Macbook en PC?

1 gillning

apple hävdar motsattsen

3 gillningar

För att då måste jag flytta ett par veckor medan hon skriker på datorn medan hon lär sig MacOS :stuck_out_tongue_winking_eye:

Seriöst så fick hon en Macbook när hon jobbade på MIT för några år sen och även om hon var motiverad så orkade hon ett par månader innan hon gick tillbaka till Windows.

Haha ok :slight_smile:

1 gillning

Ah, mycket bra råd! Även Intel måste ju göra framsteg då och då :grinning:

1 gillning

precis…man vill ju inte appel ska ta övertaget :wink:

2 gillningar

Bortsett från energiförbrukning?

Förklara

Det var en fråga. Jag antar att den till skillnad från M1 kommer att vara rejält hungrig på energi?

Mjo men den är energisnålare också för den har hybrid cpu teknologi

Tror det är galet svårt för Intel att komma ner i samma fart/watt som Apple, men det är ju snarast x86-arkitekturens fel än Intel.

exakt så är det. Jag personligen kör i princip aldrig min privata laptop på batteri, har den alltid inkopplad.

Men om du kollar detta klipp så är det riktigt intressant med prestandan. (du får hoppa in lite i klippet för att se alderlake test i adobe)

2 gillningar