Apple vs resten (2021–2022)

Du får slå på den här när du använder Spotify :smiley:

Men Zop använder ju inte Spotify. :joy:

Det blir väldigt många Blue Man Group bland skivomslagen då.

Gäller att klicka på rätt knappar :slightly_smiling_face:

Nu händer det grejor :slightly_smiling_face:

23 inlägg delades upp till ett nytt ämne: Artister lämnar Spotify i protest mot Joe Rogen

Spotify ligger efter på så många områden nu:

  • Inget lossless
  • Inget rumsligt ljud
  • Inget stöd för AirPlay 2
  • Inget stöd för HomePod
  • Inget stöd för att växla mellan ljust och mörkt tema efter enhetens inställningar
  • Inga kapitel och andra funktioner som varit standard för poddar i många år
  • Ingen möjlighet att ladda upp låtar, som man köpt på andra tjänster, i molnet
  • Inget stöd för att skydda sitt konto med tvåfaktorsautentisering
7 gillningar

Men dom leder nog med jättemånga gratisanvändare.

2 gillningar

Vilka enheter stödjer Apple lossless?
Homepod ingen stor marknad
Övrigt så måste ju något tilltala alla användare. Varför byter du inte till Apple music tex :slightly_smiling_face:

Jag bytte till Apple Music redan när det hette Beats.

Kabelanslutna hörlurar till valfri enhet stödjer den vanliga lossless.

1 gillning

Gratis brukar vara en morot.

1 gillning

Trots komponentbrist slår Apple nytt rekord. :moneybag::moneybag::moneybag:

1 gillning

Marginaler!

Apple har dessa sanslösa vinster och bråkar med Ericsson om kostnad för patent. Betalar man överpris för produkter så syns det i bokföringen :slightly_smiling_face:

7 gillningar

Förutom vikbara enheter och vissa kamera funktioner så är det ju att få balans mellan prestanda / skärm och batteritid. Där har ju tex 120hz ställt till det innan man kom runt problemen med batteritiden. Men överlag så behåller de flesta sina mobiler längre och längre vilket är bra

lustigt du säger det… Jag märkte inte ens fram till någon dag sedan att jag råkat ställa ner till 60hz… slog då på120hz och såg fasiken ingen skillnad.

3 gillningar

Glömde säga det:
Just fold grejen. Jag riktigt älskar min fold3. Tog som sagt tidigare några veckor innan kärleken kom. Men jag kan inte tänka mig ett liv utan fold möjligheten