Så kan det ju vara. Tycker mest att det känns som att för en trogen iPhone användare under många år, så ser man fler likheter och känner sig mer hemma med Samsung än med Pixel. Pure Android känns en smula avskalat. Hade faktiskt en Nexus 4 när den kom, sen var det väl iphone hela vägen fram till Samsung Note8, sedan har det varit iPhone igen fram tills dags dato. Sen har google andra produkter jag älskar, har en google home mini och en google home hub eller vad den nu heter (alltså den med skärm) och google wifi, så Google gör bra grejer också. Mest bara att de är rätt tråkiga när det kommer till telefonsidan.
Vad tyckte du om batteritiden på Nexus 4 ?
Oj, det är över 10 år sen, har ingen aning faktiskt. Tror mig vilja minnas att det var ganska bra, men å andra sidan fanns det ju inte så mycket appar och sånt som drog någonting på den tiden.
Om jag skulle byta så är det till Pixel. Min Samsung (privata) är ju alla Samsungs appar utbytta mot Googles. Allt hänger ju på vilka funktioner man vill ha, Samsung har du ju alla inställningar du behöver och mer därtill. Kameran är ju mycket imponerande i Pixel och 7 års uppdateringar slår ju till och med Apple
@Marcus_Attefors när får vi en recension på Pixel 8 Pro? ![]()
Vi får väl se hur det går med 7 års uppdateringar.
Dom hinner nog lägga ner Android innan dess. ![]()
![]()
![]()
Vi måste vänta ut embargo och lite sådant och tror inte jag får säga när det är men det blir helt klart i närtid =)
Ingen aning hur det funkar med embargo... Samma med iPhone 15 också? ![]()
Samma för alla oavsett tillverkare / produkt.
Ta det lugnt med morgondrinken nu Håkan, utan Android skulle inte U-världen kunna kommunciera med omvärlden alls ![]()
Embargo är att vi inte få släppa recensionen när vi vill utan tidigast det datumet de anger.. Ofta därför alla recensioner på nätet kommer typ exakt samtidigt =)
iPhone 15-serien fick vi lite senare i år så istället för att stressa ut en recension som vi brukar göra gör jag ett lite längre test nu. Men den kommer komma inom någon vecka max =)
Intressant, tycker mig ha sett en hel del full reviews av iPhone 15 i stort sett på releasedagen. Redan igår hade ju MKBHD en review av Pixel 8, kanske inte en full review men iallafall en first impressions. Säger inte emot på något sätt, utan jag har bara inte fattat hur det funkar.
Ser fram emot 15 Pro/Pro Max reviewen, måste bara säga att ni gör ett grymt bra jobb med era reviews ![]()
Yes Apple släppte på embargot på releasedagen (eller om det var dagen innan, minns inte), det vara bara att vi fick telefonerna den dagen så för vår del gick det inte att få ut en recension då. Vi får dela bilder, snacka lite generellt om pixel 8-serien men inte lämna några åsikter förens embargodatumet.
Embargo är lite trist att hålla sig till men jag tror (ren killgissning), att många bolag kör på embargo för att inte påverka förhandsbokningar negativt om man släpper en dålig produkt. Därför är embargo många gånger dagen innan officiell release eller samma dag. Skulle det komma ut 100 recensioner långt före vanliga döda kan köpa produkten och alla säger att produkten suger så blir det inte mycket pengar i kassan för bolaget i fråga.
Tack för förtydligandet
Sen kan man ju tycka att det är lite fyrkantigt av tillverkarna att göra så, de flesta produkterna är ju läckta i månader, så man vet ju i stort sett redan allt om kommande produkter redan innan realasedagen. Men som du säger, så är ju den affärsmässiga aspekten av det hela fullkomligt förståelig. Tror det kommer dröja väldigt länge, om det ens kommer ske igen, att vi får se en riktig "one more thing". Känns lite som det tåget har passerat.
Det kommer när Apple presenterar sin runda klocka!
Om man lägger ned Android, var skall då Apple hämta sina nya häftiga funktioner ifrån ![]()
Nån som sett @pao lyfta på hatten än? ![]()
Akta dig för nämna det namnet.. inlägg anmäls och moderatorerna väljer censurera.
Jag minns det som den absolut sämsta batteritiden jag upplevt på en telefon. Var så skönt när iPhone 6+ släpptes ![]()