Apple vs resten (2021–2022)

Whatsapp

Svårt avgöra. Hur ser aftonbladet.se ut i webbläsaren?

Är det så viktigt hur den serut?

Ja. Att köra 1280x720 på min 27” 5K skärm ger mig ingen glädje.

Inte så mycket överpris på de tjänsterna men App store räknas in där så de 30% känns ju som ett överpris. Apple skulle fint klara sig på 15% istället.

2 gillningar

märklig jämförelse… Nu pratar vi om de fysiska attributenför det är det du gnäller på.

Att man tillverkar många saker är inte ett tecken på att man gör allt bra. Snarare på att man är lite väl splittrad. Det är ju ett problem som Samsung har idag sett till att man är dålig på att släppa uppdateringar till produkterna man säljer.

2 gillningar

Jag menar bara att poängen med större skärm är väl att kunna få mer information, utnyttja den stora skärmen. Kan man inte det är den ju meningslös.

jo absolut. Och det får man👍

men som sagt, låter mer som du gnäller på själva utseendet på enheten.

1 gillning

Vilka av Samsungs produkter får dåligt med uppdateringar?

Och vilka produkterkategorier är splittrade?

Vore intressant att få din syn på

Då är det kanon ju. Stora skärmar är fantastiskt.

Ja jag gnäller att den är ful och tjock, absolut.

Nja, att Apple kan hålla uppe så höga marginaler är ju mäkta imponerande och det betyder såklart att dom kunde sälja prylarna billigare och fortfarande tjäna en hel del pengar. Jag skulle säga att det är definitionen av av överpris.

Sen håller jag helt med dig om att jag uppfattar många av produkterna/tjänsterna som prisvärda för mig.

2 gillningar

Alla :joy:

Kul och menar du allvar så är det skrämmande :grinning:

Löjligt… men aja, alla får tro vad de vill

1 gillning

Humorlös? :joy: Slappna av lite :wink:

Apples prissättning när det gäller hårdvara handlar ju mycket om att bygga varumärket. Man vill vara ett trendigt lyxmärke med hög kvalité. Vilket dom är.

2 gillningar

Ett exempel på en produktkategori som får dåligt med uppdateringar är mobiltelefonerna.
Och en anledning till det är att man släpper så många olika modeller att man kanske inte har kapacitet att underhålla dem.

Det som är imponerande jämfört med andra Android tillverkare (utom kanske Pixel) var att detta gällde även äldre lurar. Så en lågbudget Samsung som hade några år på nacken fick plötsligt nytt liv

Ja det är “imponerande” att Samsung har skitit i sina kunder i så många år.