Apple vs resten (2021–2022)

Så länge den fyrkantiga blir kvar så är jag nöjd :slight_smile:

1 gillning

Ni som ratar en rund, om vi leker med tanken att Apple helt hade slutat med det fyrkantiga formatet - hade ni då köpt en ny eller lagt ned tanken på en Apple Watch?

1 gillning

Kan inte säga tvärsäkert vad jag gör men lutar nog mot att jag inte har en Apple watch. Gäller att de får den lika funktionsduglig som dator på handleden för att den ska vara intressant.
Jag har svårt att se att en rund klocka kan vara lika funktionsduglig som en fyrkantig (eller lika snygg imho).
På samma sätt som att en smart phone egentligen är en fickdator som även kan ringa samtal så ser jag att en smart watch är en handledsdator som även kan visa tiden.

1 gillning

Jag hade slutat med AW om den bara fanns som en rund. Ska den fungera som en förlängning av min telefon så måste det gå att läsa text och meddelande på ett vettigt sätt. Jag har provat runda ”smarta” klockor från annan tillverkare och det var inte min grej.

Kan förstå dig när man resonerar så. För mig är klockan en enhet som hjälper mig att röra på mig och visa notifieringar som jag sedan tar hand om på telefonen. Men jag förstår din aversion mot runt beaktat din syn på klockan.

2 gillningar

Notiser har jag nästan slagit av. Bara de notiser som är väldigt viktiga och/eller som jag kan hantera på klockan är aktiverad. Är generellt sträng med notiserna men det är mer störande när klockan vibrerar än när telefonen gör det.

Svårt att säga. Hade troligen fortsatt eftersom en av de viktigaste funktionerna - för mig som hörselskadad - är vibrationerna när någon ringer eller telefonen larmar. Det gör att jag kan ha telefonen på Mute iställlet för Klaxon på högsta volym som ringsignal

Däremot så är jag helt övertygad om att det rektangulära formatet är det som är mest ekonomisk storleksmässigt

Jag kan förstå att det rent teoretiskt borde vara bättre med en fyrkantig men har aldrig känt en begränsning för att klockan är rund. Lite mer utrymme skulle det bli i hörnen om min klocka var fyrkantig inte så att det påverkar upplevelsen.

Klart orolig för det där. Då måste man ju byta ut sina Max för en dyr peng…:man_shrugging:

2 gillningar

Du älskar väl att omvandla pengar till bra ljud? :wink:

Kommer en dongel som pluggar in i lightningkontakten på lurarna. :grin:

2 gillningar

Allt missbruk behöver inte vara bra…:sweat_smile:.

2 gillningar

Lite nyfiken på vilket vis du rent praktiskt använder Watch som en liten dator?

Personligen så tycker jag skärmen är allt för liten för att användas, enklare att ta fram telefonen som jag alltid bär med mig.

Jag läser senaste nyheterna på den, kollar vädret, styr mitt smarta hem, lyssnar på musik/podcasts, loggar min styrketräning, spelar spel, flyttar över pengar till mitt huvudkonto, skicka meddelanden osv.
Lämnar min telefon rätt ofta hemma. Tar inte med den när jag är på gymmet, ute på promenad/cyklar osv. Hade lämnat den ännu mer hemma om jag hade kunnat ha Västtrafiken-kortet i klockan.

Bär sällan med mig telefonen hemmavid heller. Den ligger som regel där jag använde den sist. Behöver jag den så hämtar jag den istället för att bära med den.

3 gillningar

Någon här som använder en Pixel?

Yes Sir! Dock den vanliga, inte Pro.

har inte läst vad han har för problem men min lirar utan problem. Dock tycker jag fingeravtrycksläsaren under skärmen är betydligt sämre än den som förut satt på baksidan. Tycker också telefonen är tung och hal men det är ju hårdvaran.

Kan mycket väl bli så. Tycker helt ärligt det var viktigare för några år sedan. Google reglerar hårdare hur Android ska se ut och fungera numera och andra tillverkare gör generellt ett bra jobb. Dessutom bryr sig inte folk så mycket om mjukvaran.

Jag skulle lätt kunna köra en Samsung eller Oneplus istället för Pixel.

2 gillningar