Jo, om Apple menar att jag måste ha funktionen påslagen är jag emot det.
Apple gör gärna saker som är obligatoriska. Ett tag med IOS 14 fick jag någon slags god morgon-hälsning på skärmen efter att Stör ej-läget hade avaktiverats. Jag hittade inget sätt att stänga av det. Men det är borta med IOS 15 RC, vad jag kan se. Jag klarar mig utan det.
Förstår dig fullt ut och en del av det du skriver är varför jag gillar Apple också. Men att implementera AOD, eller möjligheten att välja tangentbord, webbläsare, mailklient osv innebär ju inte att man måste släppa Apples trygga hand. Det innebär ju bara att om AOD är ett måste av någon anledning, eller ett visst tangentbord osv så finns valmöjligheten
Att få AOD som möjlighet har jag inget emot. Det är ingen stor sak för mig åt endera hållet.
Exakt, då väljer man själv om man vill ha den. Till Apples försvar så har de ju mjuknat en del senaste åren vilket är bra. Men bättre kan dom
Diskussionen började med att Pao måste snabbladda på dagen, under natten kan han inte normalladda för att han behövde AOD, det verkar inte gå att kombinera av någon anledning.
tillägg: det var också något om att en väldigt speciell laddstation behövdes för normalladdningen
Att AOD kan vara bra är väl ingen som tvekat på.
Här har vi ett tydligt tecken på att pao är ett troll. Han skriver passivt aggressiva saker och feltolkar andra för att just skapa dessa onödiga diskussioner.
Tror du verkligen att det var ”typ A52” de jämförde med?
Att reta upp oss Apple fanboys ser jag inte som trollande i ordets egentliga betydelse.
Exakt vad det är. Han har hållit på med detta i flera år.
Diskussionen började med att jag frågade lungt och sansat i en annan tråd om iPhone 13 hade bättre snabbladdning. Då svaret jag fick från vissa var ren provocation så flyttade jag mitt svar till denna tråden av respekt, jag hade på känn vad som komma skulle
Sedan har detta med AOD mm tillkommit
Samsung användare kanske laddar på dagen och vill hålla koll på luren på natten då vi blivit brända av Note 7 fadäsen
När har Apple sagt att du måste ha AOD på?
Samsung verkar ha lagt ned Note nu. Det är väl Fold som gäller.
Det har jag inte tänkt på men du har rätt. Det har nog med introduktionen av fokuslägen att göra då sömn är ett av flera fokuslägen
Tja, aldrig eftersom vi inte har AOD
Exakt Inte på telefonen iaf
Nja Apple jämförde med “bästsäljande” Android lurar och det är ju typ A52 eller motsvarande Xiaomi. Annars borde de jämfört med A14 (som alla andra år) eller flaggskepp Android
Ja tråkigt nog. Vikbara säljer för bra tydligen. Att s-pen kommer till fler enheter är ett plus tycker jag men att skrota Note är tråkigt
Har du kollat hur nya iPhone står sig mot senaste Samsung proccen när det gäller grafik?
De jämförde med “The leading competition” på processor vilket borde vara flaggskepp på Android. Men vi får se när det kommer ut riktiga siffror på det.
Nej. Hon sade upp till 50 procent snabbare än ”the leading competition”. Du kanske tänker på nya Ipad som jämfördes med bästsäljande Chromebook och Android Tablet.