Apple vs resten (2021–2022)

Inte jag men Ming-Chi Kuo :slightly_smiling_face:

Hur är det med källkritik?

:fire_engine:

Otroligt att när batteriet inte används så sväller det så mycket efter en tid. Intressant om Samsung svarar Arun på de mobiler de hämtade. Jag har aldrig haft dessa problem, men å andra sidan har jag inga gamla mobiler liggandes. Tur är kanske det :grimacing:

1 gillning

Så vad har vi kommit fram till för konsensus kring 14 pro? "beyond pro" eller vad den nu kallades

Hur är det med källkritiken?

1 gillning
3 gillningar

Så här behandlar vi "resten" :innocent:

1 gillning

Orkar inte kolla alla länkar, men är det faktisk info från Apple eller analytiker som gissar?

Hmmm jag känner mig nästan manad att göra något liknade med mina Macar bara för att.

Apple Analyst Ming-Chi Kuo gör en undersökning bland leverantörer och får då data som han jämför. Brukar stämma väldigt väl inledningsvis. Tex hade han rätt gällande iPhone 13 Mini förra året

Så ingen officiell data från Apple utan analytikergissningar…

Apple ger väl aldrig ut den typen av info, så blir bara mer eller mindre kvalificerade gissningar.

1 gillning

Exakt!

1 gillning

Så därför stämmer det inte alls och iPhone 14 säljer lika bra som Pro serien :rofl:

Nu svarade du inte mig, men om du menade mitt inlägg så va det inte det jag skrev. Men det blir större osäkerhet i siffrorna.
Sen är det också så att vissa vill att de ska se dåliga ut och om de säljer mindre i vissa segment än andra (eller vad vissa analytiker vill tro), så blir det inte sällan överdrivet stora rubriker kring det.
Oavsett vad man tycker om Apple så säljer de totalt sätt jävligt många iPhones.
Men det är klart att vissa modeller säljer mindre än andra. Är det då en flopp? Nä de behöver det såklart inte vara.

Håller med dig om det. iPhone enskilt är den modell som säljer allra mest inom varje kategori. Jag jämför inte med andra märken. Men @Cribe tror inte att en modell kan sälja betydligt mindre än en annan utan att Apple säjer det rakt ut. I mina ögon så bevisar iPhone Mini det :slightly_smiling_face:

Alla är så pigga på att påpeka att Apples prognos för IPhone 14 var fel.
Få är lika pigga på att påpeka att Apples prognos för iPhone 14 Pro var fel…