Apple vs resten (2021–2022)

S22 just nu 9700 kr
iPhone 14 Pro just nu 15000 kr
Prisvärt, nja :slightly_smiling_face:

Samsung sätter också det priset på sitt nästa flaggskepp.

1 gillning

Samsung måste ju sänka priserna för att hålla uppe försäljningen medans Apple säljer ändå. :wink:

2 gillningar

Det säger kanske mer om Appleköpare än om telefonerna.

Yes. Att dom är trogna och nöjda kunder.

2 gillningar

Eller så sponsrar alla Apples kunder Samsungs flaggskepp med 82 procent av dyra skärmar :wink:

Det här är rent löjeväckande. Men pc-/androidfolket har sysslat med detta i många år, utan att förstå att det totala mervärdet på en Apple produkt (hårdvara+mjukvara+ecosystem) är så mycket mer än eventuella lägre specs eller någon obskyr funktion i något annat OS.

1 gillning

Naturligtvis är man sig själv närmast vad som är prisvärt och inte. Men de allra flesta har mobil och hörlurar och där är marginellt skillnad mellan Apple och andra märken idag. Men tycker man att 15000 kr för en iPhone 14 Pro insteg är jättebra så inga problem för mig. Jag är bara glad när barnen skall byta lur att jag valt annat märke :slightly_smiling_face:

Tycker du. För att du fokuserar på små detaljer och inte hela användarupplevelsen. Det här har diskuterats i över 30 år och "den andra sidan" förstår fortfarande inte varför Apples produkter hålls så högt.

3 gillningar

När det gäller telefoner är hela diskussionen ganska meningslös, båda lägren är så lika med typ samma features utan några större skillnader.
Jag skulle säkert må lika bra eller dåligt med en iphone. Men när det gäller datorer skulle jag aldrig kunna tänka min en Apple, jag vill kunna välja ett matt orange chassi eller ett med tonat glas på sidan, jag vill kunna sätta in ett för kraftfull nätaggregat bara för att sen kanske kunna köpa ett nytt grafikkort i 4000-serien men och jag vill kunna välja att ha kul med datorn med de nyaste och fräsigaste spelen.

2 gillningar

Vad svarar du nu på?

Samsung är väl aldrig prisvärda.

Samsung Galaxy A53 är en mycket prisvärd mobil i mina ögon. Till skillnad mot iPhone SE 2022 :slightly_smiling_face:

På vadå?

Jag vet inte hur min fråga kan bli tydligare…

Förlåt en gammal trög gubbe. Då backar vi för att jag skall förstå. Varför är Samsung enligt dig aldrig prisvärda?

Hur lite man än betalar så får man aldrig iOS.

2 gillningar

Nu förstår jag inte hur du menar. :joy:

2 gillningar

Förra gången krossade båda Samsung iPhone 13 Pro Max. Hur går det denna gången :slightly_smiling_face:

Sant! Svårt för droidsen att förstå det.