Apple vs resten (2021–2022)

Okej, vad skulle vara så fantastiskt med 14. Pro modellerna kanske. Men 14 ryktas ju om samma som 13 på alla fronter, eller har jag missat något :wink:

Du får gärna köpa en 13 med, men varför köpa den när nästa kommer om några månader? Jag hade väntat lite med att köpa bil med om jag visste att nästa årsmodell kom snart även om nuvarande var fantastisk.

Känns lite som att du hittar på en massa saker jag inte skriver. Jag har inte skrivit att 14 är fantastisk.

Den kom ju precis i en härligt grön färg. @pao kanske har väntat på den. :wink:

2 gillningar

Fast å andra sidan (om man tar din bil metafor) så är ofta den sista utgåvan av en modell ett ganska bra köp eftersom bilhandlarna vill bli av med den modellen så man får de för VÄLDIGT bra pris.

Hade en XC60 (tror det var 2017) som jag fick för vrakpris för volvo hade visat den nya designen på XC60…

1 gillning

Hade inte kunnat leva med den gamla om jag köpt den precis innan nya kom. Oavsett pris.

Enda anledningen jag kan tänka mig att @pao inte slagit till innan

Vi är alla olika :heart:

2 gillningar

Ja och tur är väl det :heart:

1 gillning

Man vill ju inte ha barnsjukdomarna som är på de nya modellerna. När det gäller bil ska man minst vänta 2 år efter ett släpp, då brukar allt funka bättre iallafall på bilarna.

3 gillningar

Kanske till sonen han älskar grön

1 gillning

Jag skickade en bild till min bror från gmail. Ca 2.3 MB. Han svarade på mailet i gmail på sin iPhone och då var bilden med men 23KB. Varför är Apple så rädda för mobildata :slightly_smiling_face:

Jag slänger in min som ett wildcard här. Trots att jag är tungt investerad i Apple så måste jag ändå säga att trots otaliga år har jag inte lyckats förlika mig med Finder och fönsterhanteringen på macOS. Visst, man kan använda Magnet och dylikt men jag tycker Windows tyvärr är mycket bättre på bägge punkter. Hade framförallt önskat en bättre filhanterare…

1 gillning

Handhavande fel från hans sida skulle jag säga. Inga problem att ta emot/skicka stora bilagor över mobil.

IMG_3957
Skärmavbild 2022-05-17 kl. 18.17.27

1 gillning

Det var inte det jag undrade. Varför kommer bilden i retur i hans svar komprimerad till 23kb är frågan

Intressant. Jag tycker tvärtom. Använder både Windows och MacOS. Mitt problem är att jag inte vill köra allt i fullskärmsläge vilket är det Windows vill att man ska göra.
Håller med om att Finder inte är så bra men utforskaren är ingen höjdare heller.

Svaret är handhavande fel sa jag. Han kan välja storleken på bilden

1 gillning

Ja men läs nu på vad jag skriver
Jag skickar en bild till honom på 2 MB, helt okej
Inga problem
Han svarar från sin iPhone inte vidarebefordra utan svarar från sin gmail. Då är exakt samma bild med fast i 23kb. Varför är bilden med är nummer ett och varför i sådana fall komprimerad är nummer två. Måste man välja upplösning i gmail hela tiden?

Precis det förfarande jag precis har postat bilder på. Jag svarar den som skickat bilder i hög upplösning och får frågan om jag vill komprimera dom.

Med andra ord handhavandefel

1 gillning

Svaret är nog USA. Många av deras större nätoperatörer är betydligt dyrare än vad vi är vana vid

1 gillning

Där ser man :slightly_smiling_face: