Apple vs resten (2021–2022)

Om man ser enbart på mobilerna är Apple oerhört framgångsrika. Även Carl Pei säger att de kanske hamnar på 80% marknadsandelar. Ger lite utrymme för Android tillverkare:

Så är det. iPhone står väl fortfarande för 60 procent av omsättningen

Jag har en lite lustig situation på jobbet. Jag har en kollega som gör sig rolig över min Mac stup i kvarten, samtidigt som han prisar iPhone mer än allt annat. Jag å andra sidan föredrar Mac men är en Android man through and through.

1 gillning

Jag föredrar ju Apple när det kommer till teknik, men i min bransch kör man Windows. Så jag sitter vanligtvis med två Windows-datorer från jobb/kund… :stuck_out_tongue:
Får köra Mac där hemma :slight_smile:

Det är ingen hemlighet(se min profilbild) att jag är en Apple förespråkare, men det betyder inte att det finns saker som jag anser Samsung/Android gör bättre (sist jag hade en samsung var S10 i några månader innan jag gick tillbaka till min gamla iPhone 7 för att jag inte tog ut längre)

App Drawer

  • Mycket smidigt att komma åt samtliga appar genom att swipe'a uppåt. Ja iOS har detta med App Library men det är efter sista sidan appar och beroende på hur mycket appar och widgets man har på sin hemskärm så kan det vara långy dit. Plus att sorteringen är långt ifrån tillfredställande.

Möjligheten att placera appar vart man vill

  • Återigen, jag vet att jag kan ha alla appar i app library och välja vilka som presenteras på hemskärmen. Men varför måste de börja top left och inte gå att placera ut som jag vill ha dom? Jag har mina barn som bakgrundsbild och skulle vilja ha 4 ikoner högst upp på skärmen, och 4 ikoner ovanför docken, men det vill inte Apple.
    Nu får man ikoner i ansiktsnivå om man har fler än 4 appar på sin hemskärm. Vem vill se hakan och nedåt?

Om jag däremot skulle lista de saker jag tycker Apple/iOS gör bättre än Samsung/Android så skulle det här bli ett betydligt längre inlägg.

glöm inte den dynamiska ön... den är så dynamisk så de valt att sätta den ivägen för andra saker.

För fan Ove, lär dig att älska flärpen. :joy::joy::joy:

2 gillningar

Men den har jag nästan blivit ok med fram till öjn kom.

1 gillning

Bara att börja om med tillvänjningen. :joy::joy:

1 gillning

Jag struntar i hur apparna ligger. Jag har de mest använda apparna på första sidan. De byts ut då någon används mer. För att använda sällanapparna så drar jag bara ner och söker. Snabbaste sättet. Gör så även i MacOS.

2 gillningar

Håller med. Söker nästan alltid utom för topp-10 som finns på första sidan

Mac: söker alltid

2 gillningar

Lite kul i alla fall :slightly_smiling_face:

De verkar skippa en uppföljare till morotsrivaren:

Kanske blir alltför dyr och nischad. Men vi får se.

Xiaomi 12 T Pro snabbaste luren i Genshin Impact stress test. Snapdragon 8+ Gen 1. Imponerande helt klart :slightly_smiling_face:

1 gillning

5 gillningar

Kul :wink:
God Jul

5 gillningar

Ser ingen fara för Apple på kort sikt. Men möjligen i framtiden. De kan inte debitera hur mycket som helst för sina produkter, särskilt utanför USA:

4 inlägg delades upp till ett nytt ämne: Apple vs resten

Ett inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Apple vs resten