Apple vs resten (2019–2020)

Man klarar ju inte av att möta efterfrågan på 12orna just nu, så det är inte omöjligt.

2 gillningar

Kanske är det så men 12an var ju mindre än 11an och SE 2020 är en katastrof så förhoppningsvis räcker det till med A14 mm

1 gillning

Att säga att SE 2020 är en katastrof är en överdrift…

Detta säger tyvärr inget, här är ett test mer varierat. 11 pro max har nog bästa tiden i Phonebuff tester. SE2020 den sämsta.

1 gillning

Det kan jag hålla med om, någon SE2020 ägare som kan skriva hur de upplever batteritiden är väl det absolut bästa

Ja skulle säga S10e. Faller på processorn men bättre på alla andra punkter.

Alla andra punkter…? :roll_eyes:

Ja bätte skärm, modern design, bättre RAM hantering, bättre kamera och större lagring förutom batteritiden då :slightly_smiling_face:
Edit. Även SAR värdet är bättre :slightly_smiling_face:

Saker som är “bättre” på ett papper behöver inte nödvändigtvis vara det i verkligheten.

Detta är dock fel tråd för en sån diskussion, så jag släpper det här :slight_smile:

3 gillningar

Inte konstigt att tredje kvartalet blir sämre för iPhone när de inte fick ut de nya telefonerna i september :man_shrugging:t2:

1 gillning

Det är det väl ändå inte! Comic Sans Galore!

1 gillning

Var ju den frågan jag ställde?
Men 18Q4 var högst sedan 19Q4 mindre och nu 20Q4 ännu mindre. Men 12orna kanske kompenserar YoY

hu?.. OneUi?
var…då?

Ok!
Jag koncentrerade mig mest på siffrorna.

Kanske lite tidigt att spekulera i q4?

Att försäljningen minskar är inte så konstigt då folk tenderar till att använda sina iPhones länge. Mobiler har blivit så pass mogna att det för de flesta inte finns någon anledning att byta varje år.

Kan sakna tiden när det gjordes rejäla framsteg med varje ny generation, nuförtiden känns det mest som ”finslipning” av existerande modeller. :man_shrugging:t2:

Ja, tänk om man la samma energi på klockorna - känns också som en produkt som stannat av för finslipning. Men i själva verket är det en så ofärdig produkt.

3 gillningar

föröver en 4.1gb stor fil från note till win10. Använder ftp… tar 8 min… helt ok tycker jag.

Hur gör man på ios för att föröver en sådan stor fil?

Använder iCloud Drive naturligtvis.

Föra över? Man har den väl kvar på iOS/iPadOS? Jobbigt att blanda operativsystem så där.

1 gillning

Testade att dra en 4.06GB stor fil till iCloud Drive. Tog 2min och 30s så hade den laddats upp. Öppnade Files på telefonen och laddade ner samma fil. Tog 2 min och 45s att ladda ner. Super enkelt och smidigt.

Så upp i molnet och sedan ner?