Apple Vision Pro – Apples VR-headset

Tänker att det är väldigt sällan man behöver använda batteri. Skulle jag äga en sådan där så skulle jag inte ta den utanför hemmet annat än för längre resor (och på tåg finns eluttag).

1 gillning

Det är sant. Nu när du säger det så är det i min värld på tåg och flyg det skulle användas utanför hemmet. Allt fler flygplan får ju laddningsmöjlighet vid platsen också. Batteriet såg inte sjukt stort ut så man borde klara sig med en enkel liten laddare.

Kan man inte ha en stor powerbank i en annan ficka som laddar batteripacket?

1 gillning

Det vore optimalt. Men många powerbanks kan inte användas medans de laddar.
Men det kommer säkerligen 3parts tillbehör som löser detta

Hoppas bara man kan ladda ner content och ha offline. För wifi ombord räcker sällan till streaming

Nämndes något om lokal storage på glasögonens?

Inte vad jag kommer ihåg, men det är ju lite av en game changer vad gäller mobilitet.

Jag tycker det har blivit vanligt, i alla fall bland de som anses ha lite högre kvalitet.

Ok. Min mophie powerbank jag haft några år kan tyvärr inte det.
Galet irriterande när man vill ladda den och telefonen från samma uttag över natten

Min bild är att de flesta Mophie har det. Jag har ett par Mophia av billigt slag som inte har det, men alla(2) normalprisade har det.

1 gillning

Testade nyss och funkar inte.
Hade även en Belkin innan som inte heller ville

Vilken har du så går jag å köper på en gång

Enklast måste vara att googla, inte säkert mina finns kvar. Den jag använder mest har en lightningsladd inbyggd och är grå. 6000(lite olika bokstäver). Men har den inte här.

Den här klarar det som ett exempel:
https://www.zagg.com/en_eu/powerstation-2023

Ps. Tror jag i alla fall.

1 gillning

Jag såg att kontakten för strömsladden var någon form av bajonettfattning, tryck in och vrid. Det kan väl komma större batterier att ha i bältet/fickan och mindre batterier för att fästa direkt på enheten. Och om det finns ett mindre internt batteri, vet inte om det nämnts någon stans, kan man säkert byta on the fly.

Från sajten:

Kommande serien ”Monarch: Legacy of Monsters” kan bli en av de första att utnyttja Vision Pros 3D-funktioner.

Som vi fick se på WWDC förra veckan så lade Apple stor vikt på 3D-material för deras 3 500 dollar dyra Vision Pro. Apple hade till och med fått med Disney på tåget och Apple själva kommer så klart att försöka få ut egna produktioner som ska locka oss.

En av dessa sägs vara deras kommande serie som är baserad på Legendarys MonsterVerse-filmer med titaner som Godzilla och King Kong. Inget släppdatum för serien har spikats ännu men Vision Pro blir tillgänglig nästa år så det skulle ju kunna vara i samband med det släppet.

Via: Macrumors

Tänk då att jag utan problem hade min Series 0 tills Series 4 släpptes.

Samma här men jädrar vilket lyft det var att uppgradera. Gick att använda klockan mer efter det.

Jag tror det var när 4:an kom så skrev helt plötsligt många teknikjournalister om hur otroligt seg första generationen var. Nästan så att den var svåranvänd skrev många.

Jag blev skitsne då detta inte hade skrivits tidigare. Ska man ha någon trovärdighet måste man skriva det när en produkt testas.

Jag skrev till flera svenska och internationella journalister och klagade. Till min stora förvåning fick jag flera svar. Alla höll med och erkände att de borde lyft hur seg klockan var när man använde appar.

Hade de skrivit som det var från början så hade Apple avslutat relationen med dessa journalister :wink:

Har Apple Vision Pro en USB-C-port eller gäller inte EU-förbudet AR-headset?

Kanske kommer en EU-variant när det släpps här.

Är det inte bara att koppla in usb-c i batteriet? Den ser ut att ha ett USB-c format hål.

Så om Apple gör en extremt tunn iPhone där man i stället bär på ett externt batteri så behöver bara batteriet ha en USB-C-ingång? Inte för att de lär göra det men jag undrar hur lagen är utformad.