Apple Vision Pro – Apples VR-headset

Kul att läsa och se jämförelsen mellan de två enheterna på bild! Återkom gärna år 2053 med en uppdaterad bild med tre enheter från olika tider. :laughing:

Alternativt så är VR/AR-headsets då redan passé om Musks Neuralink-projekt eller någon annan lyckats göra den avgörande uppfinningen för ett användbart hjärna-maskin-interface. Vi skickar bilder och tankar till varandra på ett närmast telepatiskt sätt, inbyggda kameror behövs inte för det är vad våra ögon ser som sparas, och vi styr inte datorer med vare sig tangentbord, röst eller gester…

3 gillningar

:joy::joy:

Varför är det alltid så? Undrar hur många som får sålt?

Vad är det nu igen vi brukar kalla de som inte vågar sätta 0 kr i utropspris på Tradera?? :laughing:

Billigaste pris på Blocket just nu är 54900 kr. Han som började på 85000 får nog sänka lite till…

Det är nog ingen som kommer att köra 0:- i utrop, det är profitörerna för giriga för. :joy: Jag tror att det börjar att lägga sig lite med att med dessa affärer då folk håller lite mer i pengarna just nu.

1 gillning

"45 000 föreslaget" där har vi alltså ett svenskt marknadspris :slight_smile:

Bara det att säljaren inte har några omdömen alls sen förut får mina varningsklockor att ringa :bell::bell::bell::bell:

Från sajten:
image

Enligt Bloombergs Mark Gurman är Apples Vision Pro långt ifrån en färdig konsumentprodukt för massmarknaden.

I nyhetsbrevet står det att vissa från Apples team som jobbar med Vision Pro tror att det kommer att ta fyra generationer innan den når sin fulla potential. De största nackdelarna med Vision Pro är att den är tung, har kort batteritid och saknar ett brett utbud av anpassade appar.

Den välkända Apple-analytikern Mark Gurman tror att Vision Pro kommer att utmana iPad mer än Mac eller iPhone. Han menar att Vision Pro erbjuder en bättre upplevelse för att titta på video och bilder och fungerar för enklare arbetsuppgifter.

Teknikveckans Peter Esse fick nyligen prova Vision Pro och han delar sina åsikter om vilka användningsområden och konsumenter som Vision Pro passar till.

Från sajten:
image

Meta-chefen Mark Zuckerberg har lagt upp en video på Instagram där han jämför sitt Quest 3-headset med Apples nya Vision Pro.

I videon som så klart är filmad med ett Quest 3 så ger Zuckerberg sina åsikter om Apples nya headset. Han hävdar att Quest 3 är bättre på nästan samtliga punkter: den är lättare, bekvämare, har mindre sladdar, bättre innehåll och den kostar en sjundedel av Vision Pro.

Visa detta inlägg på Instagram

Ett inlägg delat av Mark Zuckerberg (@zuck)

Zuckerbergs sammanfattar jämförelsen med: “Jag tycker inte bara att Quest har bättre värde, jag tycker att Quest är den bättre produkten, punkt slut.” Han ger Vision Pro lite uppskattning för ögonspårningen och hintar om att det kan bli standard i samtliga framtida Quest-modeller. Vilket företag tror du kommer kunna vinna det här headset-kriget?

Jag får Ballmer-vibbar.

1 gillning

Språkvårdaren och besserwissern i mig slår till?

Hur blir något sju gånger billigare?

1 gillning

Med en liten redaktion så behöver vi bubblan till korrigeringar :heart:
Jag brukar ibland låta ChatGPT korrigera mina texter men antagligen är detta felaktiga uttryck så vanligt på nätet att den godkänner det :sweat_smile:

1 gillning

... till en sjundedel av det tidigare priset.

Men som du säger, det är nog att betrakta som normalt numera. :man_shrugging: :sweat_smile:

1 gillning

Här lite intressant om Apple och Ai.

2 gillningar

Vad ska jag säga… :scream_cat:

Fråga ChatGPT. :joy::joy:

Ppppppoker face....

Bra idé. Då verkar man komma undan med de mest hårresande logiska felen! :slight_smile:

1 gillning

Microsoft sa på eventet igår att Apple lägger 7 amerikanska miljoner på AI varje dag.

Ska bli väldigt intressant att se vad det innebär.

Något sker ju bakom stängda dörrar.

3 gillningar