Apple visar upp ny iPhone SE

Vilken är snyggast :slightly_smiling_face:

Dubbla kameror betyder inte automatiskt att det är bättre bilder. Faktum är att dotterns SE gen 2 tar likvärdiga bilder med min Xs Max.
Så att dra slutsatsen att SE gen 3 skulle ta sämre bilder än XS är bara gissning.

XS är ju en modern lur som har några år på nacken medan SE3 har ny processor (vilket aldrig är ett problem på äldre lurar hos Apple) thats it i mina ögon. XS var ju motsvarande iPhone 13 när den kom. SE3 är ju basic

Beror helt på vilka preferenser man har. Vill man ha Touch-ID så är valet enkelt.

2x zoom då eller?

Vet inte vad du svarar och frågar om.

Ok. Time Out. Låt inte denna tråden bli en beef också. :roll_eyes:

7 gillningar

Nej det är lugnt . Tycker det är kul att @pao argumenterar FÖR att behålla en iPhone :joy:

1 gillning

Initialt tänkte jag att vadå Touch-ID är väl ok. Men när jag tänker efter är det ett för stort steg tillbaka. Så nej, denna var inte för sonen… Kanske en begagnad 12 Pro i höst?

1 gillning

SE3 är ju imponerande med att Apple sätter i så kraftfull prestanda men håller med dig om det du skriver. 12 eller 12 pro begagnade borde få bra pris till hösten

2a handsvärdet är ju så grymt att det är svårt att motivera en 13 Pro. 12 Pro borde vara mer lämpligt… Eller så köper pappa en 14 Pro och sonen får låna pappas 12 Pro jobbmobil…

2 gillningar

En sak är ju att Apple i eventet jämför denna med iPhone 8 och tidigare modeller. Dvs själva ser de inte den som en ersättare till de med face ID design

1 gillning

Apple var tydliga med målgruppen för SE.

4 gillningar

Undrar om det inte blir en beställning på denna till grabben, att uppdatera från hans iPhone 6s med svullet batteri.

4 gillningar

Nej, inte lär FaceID retrofittas på en SE3 i framtiden :slight_smile:

Fast de som är intresserade av SE är troligen inte intresserade av 12 eftersom det är troligen storleken som är huvudskälet till att de vill ha SE.

SE verkar ha en given plats i Apples produktlinje. Jag antar att de har bra koll på behovet/trycket.

Min fru är t.ex inte intresserad av min 12 mini som jag skulle kunna skeppa över till henne. Hon stannar med sin SE2

3 gillningar

Just avsknaden av FaceID utan att allt sker via hemknappen är att föredra för målgruppen. Har ni sett hur pensionärer med lite dålig kognitiv förmåga har problem att svipea upp på moderna iPhones?

Det som är synd är att SE3 saknar 3,5 mm-utgång.

2 gillningar

Exakt!

Jag hoppas att min gamla mor aldrig behöver vänja sig vid en iPad utan hemknappen. Den är hennes ”trygghet”.

2 gillningar

Fick köpa en ny fjärrkontroll till farsans nya Samsung TV för han hade svårt att hantera knapparna för volym/program som man “skjuter” upp och ner.

2 gillningar

Jobbigt att bli gammal. FaceId fungerar så där och fingeravtrycksläsare funkar sämre när man blir gammal och fingeravtrycket ändrar på sig.