Apple visar upp Apple Watch Series 9

Det var ju ett riktigt sömnigt segment när det gäller klockorna i år. Kör fortfarande en Series 6 i stål och känner att det inte hänt så mycket senaste åren. Dubbeltapp kan väl vara användbart men inget jag köper en ny klocka för.
Ultran var väl ett välkommet tillskott till deras line-up men version 2 tillförde ju ingenting.

1 gillning

Japp, lika sömnigt som förra året egentligen. Ultran är trevlig men kan verkligen inte motivera en klocka för den prislappen som kommer vara sopslut inom ett par år.

3 gillningar

Skillnaden i skärmytan är mer märkbar än vad du först tror

Så upplevde jag det. Huruvida det är värt något är en annan sak

1 gillning

Den finns för ”alla”

”Solen analog”

Bytte nyss till den

Nu har visserligen min Garmin Fenix några år på nacken, men skulle inte kunna likställa den med min Ultra, ej heller fruns Vivoactive som hon ersatt med en S8.
Det känns lite som att säga att klockan nedan spöar AW, då den har en sjuhelvetes batteritid :smiley:

Sen är ju Garmins klockor utmärkta för träning och säkert bra i övrigt också.
Men med min Ultra kan jag ju lämna telefonen hemma och göra det mesta ändå.

Nja, nu får du nog bestämma dig :slight_smile:

Antingen sker det bra utveckling på klockorna från år till år och en Ultra blir utdaterad på ett par år eller är det som du säger ovan, att utvecklingen på klockorna är väldigt långsam från år till år och i så fall kan man ha en Ultra länge utan att bli utdaterad.

Utvecklingen kan inte anses gå i sirap samtidigt som man ärligt kan säga att en Ultra blir ”sopslut” på ett par år :blush:

2 gillningar

Dock ligger ju Ultran och stålvarianten av den vanliga i typ samma prisklass. Skiljer väl en tusenlapp.

Ja, numera skiljer det 900 spänn.

Uppdateringarna från år till år är för små, alldeles för små. Speciellt förbättringen av batteritid på vanliga Series-klockorna som är obefintlig. Vad jag menar med sopslut är inte att den inte får uppdateringar utan att batteriet slits snabbt. Kort och gott så är det en produkt som inte kommer leva allt för länge även om man gör ett batteribyte efter ett par år. Det är inget konstigt i sig men för mig så är det för mycket pengar för en produkt som tillslut kommer att hamna på elektronikskroten.

2 gillningar

Ja den är också sinnesjukt prissatt :sweat_smile:

1 gillning

Ja. Det är mycket pengar helt klart. Därför har man ju sina enheter längre vilket jag ser som positivt.

1 gillning

Hade så gärna sett att Apple löste så man kan använda andra tillverkares klockor och att det fungerade bra. Hade bytt från Apple Watch på direkten då faktiskt.

2 gillningar

har tyvärr gått åt fel håll där. galaxy Watch gick tidigare att koppla mot iPhone men inte senaste modellerna. Däremot tror jag inte upplevelsen var optimal tyvärr.

Tycker det är svettigt att lägga 6.000+ för en smartklocka och då är det snikvarianten. Min 1,5 år gamla Galaxy Watch med LTE gick nyligen att hitta ny för under 2000 kr...

2 gillningar

Har haft min ultra i 9 månader och batterihälsan ligger fortfarande på 100%.
Har dock ett helt annat laddningsmönster sedan jag bytte från en vanlig Apple Watch som jag laddade varje dag. Då batteriet klarar sig mycket längre så laddar man sällan upp den till 100%.
Det är egentligen bara om jag vet att jag ska iväg en helg som jag laddar fullt numera.
Då brukar den klara sig från fredag till söndag utan problem.

2 gillningar

De (AW) tappar också snabbt i andrahandsvärde.

Jag brukar hålla mig till AL modellen men funderar på att prova ultra nu

1 gillning

Jag har försökt byta till den sedan igår.
Lägger till den i appen på telefonen men händer inget när jag väljer ställ in som urtavla.
Startat om både telefon och klocka

@bjorsi

Testa att ta bort urtavlan från de du har lagt till, döda sedan appen, starta igen och lägg till den på nytt. Funkar det då?

Nix. testat det

Haft min sedan dag ett och min ligger på 97%.

Brukar alltid ladda när den i stort sett är slut och laddar alltid fullt.

1 gillning

Kan inte se den🤷🏻‍♂️