Apple visar upp Apple Watch Series 9

Jag förstår inte riktigt varför jag ska behöva förklara mig?

Båda har sensorer, dom kollar hr, syresättning i blodet, VO2 Max, kan ta samtal i klockan då den som aw har mic och högtalare, sammanställning på all typ av hälso och träningsskit i appen(som förövrigt synkas till hälsoappen), sömnresultat…. Allt som min s6 gjorde gör min Garmin men med bättre batteri.

Jag har inte sagt att jag har något emot AW men att jag inte känner för att skaffa en ny för 6000kr+ när min nuvarande klocka gör samma sak men med bättre batteritid och dessutom pris.

5 gillningar

Det behöver du inte men diskussion och frågor är ju stora anledningar till att man väljer att skriva här :blush:

Du tyckte det var dålig batteritid och jag undrade varför. Du jämförde med Garmin och jag bad dig utveckla. Inga konstigheter.

Stora anledningar till den kortare batteritiden i jämförelsen är ju skärmen, OS:et och alla radiomoduler skulle jag säga.
Dock finns det säkerligen utrymme för förbättringar från Apples sida, för egen del påverkar inte batteritiden mig något nämnvärt.

Var mer att jag gav min åsikt.
Allt behöver inte vara en diskussion.

Skärmen på Garmin är Amoled, har också alwayson vilket gör att den håller 9 dagar istället om jag väljer att ha på det medans på min s6 klarade den sig bara en dag med always on.

Jag tycker det är tråkigt att Apple kommer med samma klocka år efter år… en S6 är lika aktuell idag som alla andra modeller som kommit efter den.

Sen med tanke på andra märken som gör klockor (också med amoled) men som räcker längre med batteriet tycker jag det är konstigt att Apple inte fixar det.

Jag förväntar mig mycket mer av Apple och är besviken på detta.. jag ser hellre att man väntar med att släppa en ny med några år istället för att lansera samma klocka år efter år med samma egenskaper och högre pris med någon liten ny sak som inte gör någon skillnad.

3 gillningar

Apple har blivit som Rolex. Små, små förändringar som knappt syns eller märks men för företaget framåt sakta men säkert. Sakerna bara fungerar vilket de flesta uppskattar. Säger jag som inte har varken en AW eller en Garmin. :joy::joy:

5 gillningar

Håller med dig om det du skriver fullständigt :slightly_smiling_face:

2 gillningar

Den här är riktigt snygg! Men 6.800 kr UTAN LTE... WTF?

Men man vill ju ha en i stål med safirglas. Och då landar den på 11295:-.:wink:

Ja men naturligtvis, tänkte inte på det :joy:

1 gillning

Ja man kanske skulle skaffa sig en budgetklocka? :joy::joy:

4 gillningar

Men urtavlan!!! Snygg

Jag har guldstål idag men vill byta till ofärgat stål. Tycker fortfarande det är för lite skillnad mellan nya 9:an och den 6:a jag har. Kan det vara nån mening med att vänta till nästa år med en 10:a? Då måste det dom väl ändå hitta på något extra med både funktioner och design.

Kanske är läge att istället ta den råsa och bara använda med riktigt färgglada band för att pigga upp vintervardagen och ha gamla guldstålet när det är lite mer allvar.

Du får ju always on på 9an, det tycker jag är en stor skillnad. Klockan blir mer en klocka än en svart klump på armen.

Att det händer mycket på nästa Watch är mer ett önsketänkande, vi vet inte.

Köp du en 9a. :slightly_smiling_face:

6:an har också always on. 7,8,9 har pyttelite större aktiv bildyta och snabbare laddning, men annars är det egentligen inget nytt jag känner behov av.

3 gillningar

Är i samma sits. Har en Series 6 som tuffar på bra och enligt rykten skall det ju nästa år bli en rejält uppdaterad version. Fick inget habegär alls efter en ny. Känns som det inte hänt så mycket senaste åren.

Series 6 har Always On.

Exklusiv för 9 eller finnas den för alla i nya watchOS ?

Finns på första Ultran iallefall, så minst en generation bakåt.

Håller också med dig, utvecklingen av Apple Watch har varit otrolig tråkig sedan typ Series 5 och då var det största always on.

3 gillningar

Största sedan dess har väl varit Ultra, i dubbel bemärkelse.

Jag gick från S4 till Ultra.

2 gillningar

Ja men precis, det har inte varit någon större ändring efter det förutom typ chip och prisökning.. det gör mig så anti!

2 gillningar