Apple visar upp Apple Watch Series 9

Från sajten:
image

Apple börjar kvällen med att visa upp Apple Watch Series 9 som kommer med bland annat en helt ny processor som ska vara upp till 30% snabbare än Series 8.

Nytt är också att kommandon till Siri körs lokalt på klockan och vi får även NameDrop på Apple Watch S9.

Series 9 har fått en Retina-skärm med upp till 2000 nits, 2 gånger ljusstyrkan från Series 8 och kan gå ner till 1 nits ljusstyrka.

Utöver detta har Apple gett Watch S9 bättre stöd för gester. För vanliga situationer där din andra hand kan vara upptagen. “Vi tror att du kommer att använda det här hela tiden.” Apple kallar det för Double Tap, tryck två gånger på tummen och pekfingret. Du kan använda gesten för att svara på eller avsluta ett samtal. Det går även att stänga av en timer. snooza larmet och pausa musik. Double Tap kommer att vara tillgängligt under nästa månad.

Aluminium varianten av Apple Watch Series 9 kommer i en ny läcker rosa färg.

Watch S9 är den första klockan från Apple med 100% återvunnen kobolt i batteriet, sport loop-bandet har även det gjorts om till 82% återvunnet tyg. Klockan är företagets första produkt som är helt koldioxidneutral. Förpackningen till Series 9 är 100 % fiberbaserad och mer kompakt, med en ny, mindre form. Med detta kan Apple transportera upp till 25 % fler klockor på samma yta som tidigare, med mer koldioxidsnåla fraktsätt som sjöfrakt.

Artikeln uppdateras löpande.

Håller tummarna att jag inte behöver sälja en njure. RIP svenska kronan.

1 gillning

"New cycling features" - är det saker som är specifikt för nya klockan eller som uppdatering med WatchOS ?
Skrev i live tråden men frågan passar bättre här

Double tap finns redan under hjälpmedel. Använder det hela tiden.

1 gillning

Hmm, försökte klura ut det där men hittar inte. Kan du ge tips? :blush:

Men nått måste ju skilja då Apple trumpetar ut det som en nyhet som kräver nya hårdvaran?

Har för mig det var här

Jag byter lätt en Apple Watch mot en av dina njurar!

3 gillningar

https://x.com/panzer/status/1701681469813649633?s=46&t=_44RHd0b2_D0ADIaA36Sjg

Blir det aktuellt slänger jag in en AW också om det kan påskynda processen. :joy:

1 gillning

Jag testade det. Satte inställningarna som dina, ringde från grabbens telefon till min och nöp två gånger.

Absolut noll hände.

Hur menar du att du använder det?

Det är lite skumt. Jag vet att det har fungerat tidigare men jag slog av funktionen för den var för invecklad (det fanns fler gester)

Sedan så skulle jag prova igen och aktiverade på detta sätt.

Det fungerade inte. Jag tror att de har tagit bort den tidigare funktionaliteten och detta är inte samma som fanns tidigare.

Edit:
Hjälpmedel
Assistive Touch
Aktivera Assistive Touch
Aktivera Handgester
Välj aktiveringsgest

Men det är för rörigt. Jag blev aldrig vän med det.

Jag ber om ursäkt för rörig beskrivning, sitter nattvakt i båthamnen och vill bara somna :slight_smile:

Testade som du skrev och fick det att fungera men det är ju ingen vacker lösning, som du är inne på. Så det får vara :blush:

1 gillning

Använder det mest till att svara/lägga på när någon ringer och avvisar notiser

Extremt tråkigt att dom inte får bättre batteritid.

Det är väl inga problem med batteritiden?

Fick ladda varje natt med min s6, har en Garmin nu jag laddar var 11e dag.
Svårt att gå tillbaka till aw efter det.

2 gillningar

Som att jämföra en bok med en fotboll :blush:

När jag hade vanlig AW så klarade jag mig ofta 1,5 dygn. Oavsett så satte jag på laddning när jag gick o la mig, inga konstigheter.

Fast båda är smartwatches och har samma funktionalitet?
Varför går dom inte att jämföras?

1 gillning

Samma funktionalitet, har de? Utveckla.

En Ferrari och en Volvo 240 är båda bilar och båda kan transportera människor från A till B. Dock inte jämförbara som produkter :blush: