Apple viker sig för grupptrycket

Från sajten:
image

Analytiker Ming-Chi Kuo så kommer Apple presentera en telefon med vikbar skärm.

Kuo förutspår att Apple kommer presentera sin första vikbara telefon 2023. Det kommer bli en telefon med en 8 inch skärm med QHD+. Pixlarna kommer vara 3200 gånger 1800.

Skärmen kommer då bli 16:9 till skillnad från dagens 19:5:9 som både iPhone 12 och 12 Pro har.

Om skärmen viks på längden eller tvären var inget som Kuo siade om. Men den stora frågan är om Apples eventuella vikbara telefon kommer vara en mer färdig produkt än Samsungs och de andra som redan lanserat sina telefon.

Via: AppleInsider

Videon ovan är en konceptvideo

Nej!

Kul rubrik! :laughing:

Ska detta bli verkligen så ska det vara apple klass på den. helt ihopvikt ingen luft mellan, inget dåligt gångjärn mm hmm kanske att skärmen inte böjs utan två displayer som är sömnlösa mot varandra… hmm

1 gillning

Apple har nog haft en vikbar telefon i R&D-labbet länge. Kommer om den blir bra nog.

Fold 2 är en färdig produkt BTW

Färdig produkt i ett ofärdigt segment.

Apple var väl rätt tidiga med vikbara telefoner?

4 gillningar

Det kan jag hålla med om. Se bara på både Huawei och Xiaomi som helt bytt inriktning på design av sina vikbara enheter

Då blir Samsung Display glada med ännu mer försäljning till Apple :slightly_smiling_face:

Ryktet säger att Apple köpte ett gäng vikbara skärmar av Samsung förra året för att testa

Har det blivit poppis med vikbara telefoner? Känns lite baltigt att veckla upp när man är mobil. Jag tror inte jag sett någon med en sådan.

Inte sett amerikanska serier?

Har väl snackats endel om en vikbar iPad (pro), vilket jag känner kan vara ett naturligare segment.
När en telefon blir vikbar så lägger man till så många negativa saker så de positiva måste överväga de negativa. Jag har inte provat dagens vikbara men med de videos och recentiorer ihop med mitt beteende så känner jag inte att det är något för mig ännu.
Men nu har ju inte Apple släppt den optimala vikbara telefonen ännu heller.

Jo men det är ju inte verkligheten. :joy::joy:

1 gillning

Tum!

I Masked Singer så sitter alla i juryn med fold halvt uppvikt när det skall röstas. Går inte ett avsnitt utan att det zoomas in :grinning_face_with_smiling_eyes:

Det har jag missat då jag inte ser på det programmet.

Har heller aldrig sett en fold ”in real life” bortsett från någon butik. Rent marknadsmässigt så skulle jag tro de är en gigantisk flopp, än så länge kanske man skall tillägga.

2 gillningar

Jag tror nog att många är rädda för att den kommer gå sönder av allt vikande. Vidare blir den väl lite klumpig ihopfälld gissar jag. Som sagt jag tror de flesta vill ha en lur som ryms i i fickan, det är ju inte alla som vill kuta runt med en fanny pack över axeln. :joy::joy:

Du har ju alltid Flip, därför tror jag att Samsung aldrig kommer med en mini :slightly_smiling_face: