Apple-uppdateringar (2019–2020)

Gillar också MagSafe. Tror folk har lite fel uppfattning om MagSafe och endast tror att det är ännu ett sätt att ladda. MagSafe är, och kommer bli, så mycket mer än bara laddning :smiley:

3 gillningar

Jag upplever inte laddaren direkt klumpig utan kan lätt använda telefon under laddning om det behövs. Som du misstänker kommer nog lightning kontakten försvinna då man kommer att kunna göra mycket med MagSafen. Personligen tycker jag den är guld när den snäpper fast under telefon.

Lightning drar in fina pengar i licenskostnader, $4/kontakt.

1 gillning

Vad är det jag missat :thinking:

Gissningar och förhoppningar om ytterligare funktionalitet som hade varit bra för MagSafe :slight_smile:

Just nu laddare, plånbok, fodral och diverse hållare just nu. Framtiden bådar gott :smiley:

1 gillning

Den har ju också stöd för att överföra data. :+1:t3:

1 gillning

Snart får vi bara en MagSafe på alla Apples produkter och sedan får man koppla in en MagSafe-hubb. :wink:

Behöver inte gissa så mycket när det redan finns en hel del saker som inte är laddning. Sedan kan man hoppas att det kommer ännu flera saker.

1 gillning

Jo, om det ordnat carplay så hade jag sett en nytta. Vi får väl se om det kommer :wink:

Jo men det är ju just dessa ytterligare saker som det hoppas på…övriga möjligheter idag utöver laddning verkar inte användas speciellt mycket, vad jag har förstår.

Det är de som @Cribe nämner i form av diverse skal, hållare osv. Fortfarande nytt så det tar ett tag innan det kommer igång.

1 gillning

Sen har vi ju en tendens att vänja oss vid Apple’s tilltag. :joy::joy:

Att det är ett skal är ju inget attribut för just MagSafe. Ett skal är ett skal, MagSafe eller ej :slight_smile:
Hållare är det sedan inte, det kräver en yta att magnetiskt kunna fästa vid.

Om det som @Hakan_Ander säger stämmer, att den redan idag har stöd för att överföra data, så är det däremot ett plusepitet för MagSafe.

Om skalet använder magsafe för att sitta fast på telefonen så är det ett attribut för just Magsafe. Om en magnetisk hållare ska kunna fästa mot telefonen så måste den ha något att fästa mot som t.ex MagSafe.

1 gillning

Ah, det med skalen du nu beskrev har du helt rätt i. Jag utgick ifrån skal som av sin egen konstruktion sitter fast i telefonen. Fel av mig. Det är ju dock inte något måste att konstruera skal som kräver MagSafe för att sitta fast så det är fortfarande inte ett jätteplus för just MagSafe :slight_smile:

Alltså, mindre alibiattribut och mer solida attribut för MagSafe för att kunna övertyga :slight_smile:

Jag har inte jämfört så många skal men t.ex Apples silikonskal är enkla att ta av då de inte knappt behöver greppa telefonen runt kanten utan sitter fast med hjälp av magneten.

2 gillningar

Någon som hunnit slänga in än? Suttit i styrelsemöte och inte kunnat testa än…

1 gillning
1 gillning

Äntligen, som man har väntat!

1 gillning