Apple-uppdateringar (2019–2020)

Japp och nu har jag lagt till den igen. Som andra säger ingen skillnad.

Nu får jag felmeddelandet precis varje gång jag switchar app vilket verkar vara typ 3 gånger per minut i genomsnitt.

Är det någon som vet om alla med beta har problemet?

Samma här…

Kan det vara att ni efter GM uppdaterat till någon mer beta?

Jo, så är det. Är på 14.2.

Då är det nog tyvärr så att ni får återställa telefonen till en version av iOS som ej var beta. Gjorde så för mig förra gången då jag var med i betaprogrammet. Fick återställa till säkerhetskopian innan beta. Tyvärr förlorade man ju en del meddelande osv… eller ska ni fortsätta köra beta?

Jag fortsätter med den publika betan.

Det som är lite lustigt är ju att denna uppdaterings uppmaning bara kom helt plötsligt. Så jag utgår ifrån att PB 5 kommer när som helst så vi blir av med detta problem.

Nu är telefon uppdaterad, säkerhetskopierad och allt funkar som bankid, apple pay, Swish och alla appar. Allting gick riktigt smidigt, följde @Marcus_Attefors instruktioner och kör nu PB 4 så får vi se hur det går.

Vill passa på och tacka alla involverade för svar och hjälp med mina små undringar.

Silikonskalet gjorde sig riktigt bra och det döljer de små spåren som är lite här och var i kantlisten som jag störde mig lite på då det såg ut som om det var märken i skärmen när man tittade rakt på den.

7 gillningar

Känns lite som pest eller kolera; antingen förlora information som hos dig pga att man inte kan accessa backupen eller leva med detta jobbigt jobbiga meddelande… Håller med RolexJocke att nog måste det komma en update snart.

Spelar egentligen mig ingen roll om jag har beta eller ej om lösningen är att bli av med detta meddelande.

Precis!

Finns det faktiskt någon med beta som inte har detta meddelande?

Om så är frågan varför det uppstår? Tänker att om man blåser telefonen, slänger på betan och läser in backupen, skulle man kanske kunna slippa meddelandet då…? :thinking:

Finns en uppdatering nu

Jag tror inte det tyvärr. Jag har ju det i min nya och jag satte upp den som en ny, laddade in senaste betan, säkerhetskopierade och har meddelandet kvar. Antar att Apple jobbar på detta och kommer med en PB 5 snarast.

Har försökt att blåsa ur min gamla XS som frugan ska ha och få bort betan, verkar helt omöjligt, har testat med allt som Apple säger att man ska göra men det går inte att återskapa den med senaste icke betan iOS så nu får väl hon också bli beta testare. :joy::joy::joy:

Inte hos mig än.

Läste här: Apple releases iOS 14.2 GM with fix for ‘new iOS update’ alert and more - 9to5Mac
Och sen kollade jag och då fanns det att ladda ner men ser ut att ta lång tid😅
Laddar ner på iPhone också.

1 gillning

Rullade på snabbt här. :slight_smile: Ser frame mot 100 nya emojis. :laughing:

Ser att det ska vara en fix för meddelandet men inte här hos mig än.

1 gillning

Äntligen e disc appen uppdaterad för 12 orna !!!

1 gillning

Nu har jag fått uppdateringen. Sätter telefonen på uppdatering nu…

Funkar BankID och Swish med betan?

Ah för mig iaf