Apple-uppdateringar (2019–2020)

Väder-widgeten har fått spatt hos mig efter uppdatering till iOS 14.1

Kolla ut genom fönstret bara så ser du hur vädret är!:wink:

2 gillningar

Som vanligt här på västkusten, grått och ofantligt hög luftfuktighet

1 gillning

Gäller det även den publika betan? Eller räcker det att radera beta profilen innan säkerhetskopieringen?

Alla betor, problemet är ju att din gamla mobil har en högre version av iOS än din köpta mobil, därför kommer inte säkerhetskopian gå att lägga in på din nya mobil förens den ligger på samma version.

2 gillningar

Då är det alltså “försätta enheten i återställningsläge och ställa in den igen” som gäller och uppdatera istället för att återskapa om jag fattat det hela rätt.

Starta upp nya luren, välj ställ in som ny iPhone, installera betan, starta om, återställ telefonen och sen ställ in från iCloud-backup sen är du redo för mys!

Ok, det kör vi på. Tackar.

2 gillningar

En ny flik i HomeKit nu med iOS 14.1.

Med iOS 14 (vad jag förstår) så kom möjligheten att man kan ställa in väckarklockan i telefonen så att ljudet som spelas upp är en vald låt från Apple Music.

Av någon anledning så verkar inte gränssnittet ge denna möjlighet när man använder Sovschema men om man skapar ett vanligt larm så kan man sätta upp detta.

Men…jag lyckas inte få det att funka. Jag har valt en låt som ska spelas upp men den spelas inte upp, istället är det den typiska larmsignalen som spelas upp. Hur fungerar detta för er, kan ni få den att spela upp ljud från Apple Music?



Det är väll timer man ställer in för den ska sluta spela osv? Eller menar du kanske det är något nytt som borde funka? :slight_smile:

Sluta spela? Jag vet inte vad du syftar på. Det är väckarklockan det gäller, inte timern. Jag talar om att den inte spelar upp den låt man har ställt in att den ska spela.

Testa själv, ställ in ett larm och välj en låt. Spelas den upp när larmet sätter igång?

Funkar för mig. :+1:t3:

Det gör det hela ännu märkligare :smiley:

Jag har nu också testat att stänga av Sömnschema i appen Hälsa men det gjorde absolut ingen skillnad.

Ingen annan som har lust att testa och se om de kan få en låt från Apple Music att börja spelas? :slight_smile:

FYI - det fungerar inte för min kollega heller.

Låten du valde. Är den nedladdad eller inte.
Testade en låt som inte låg offline och då funkade det inte. :man_shrugging:

Nej, den var absolut inte nerladdad. Det tycker jag inte man ska behöva göra, känns totalt meningslöst då hela konceptet för Apple Music är att strömma musik :slight_smile:

Nu är ju inte frågan hur du tycker det skall funka. :wink:
Jag misstänkte lite att det kunde vara det och testade. Och så var fallet. :joy:

2 gillningar

Haha, nej det har du ju så klart rätt i :smiley:

Däremot tycker jag att det borde vara självklart och att detta är en bugg. Samtidigt ett mindre problem och kanonbra att du hittade orsaken, stort tack :slight_smile:

1 gillning