Apple-uppdateringar (2019–2020)

Apple Releases Firmware Update for AirPods Pro and AirPods 2 - iClarified

2 gillningar

Verkar som om Apple blivit mindre Win fientliga. Efter senaste uppdateringen av iOS har luren sorterat bilderna år/månadsvis istället för en stor katalog som tidigare. Detta blir ju mycket mer lättnavigerat.

Skärmklipp

4 gillningar

Då har jag hoppat på Betan igen. 14.6 på väg ned till telefonen… :+1:

1 gillning

Då får du 14.7 snart, 14.6 släpps som skarp inom 1-2 veckor :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 gillning

Finns det något spännande i 14.6?

Edit: 14 istället för 16…

1 gillning

Det vet vi nog först om två år. :wink:

3 gillningar

My eyes! Hade glömt bort hur hemskt win är :pleading_face:

3 gillningar

Har länge önskat att man på något sätt skulle kunna göra enklare kommandon med bara en hand på Apple Watchen :blush:

1 gillning

Galet cool! Även för oss som har två händer.

2 gillningar

Håller på att dra ned 14.7…:smiley:

1 gillning

Told ya! :wink:

1 gillning

Fick Homekit lite kärlek med 14.5? Jag har inte upplevt några störningar att något inte svarar sen 14.5

Jag upplever att enheterna svarar väldigt mycket snabbare nu, remote då alltså. Lokalt är det alltid snabbt.

Tidigare kunde det ta ca 10 sekunder innan man fick status men nu tar det två sekunder.

Om det är 14.5 eller min nya Unifi-utrustning som hjälpte till vet jag ej.

1 gillning

14.5 har gjort under för homekit

Fler än jag som fått stora problem med Disney+ sedan uppdateringen? Appen hänger sig väldigt ofta och sökfunktionen är trasig.

Påminnelse till er med SL månadskort i mobilen: Fundera på om ni ska fylla på gamla, vanliga plastkortet igen nu när vi snart går in i iOS 15 beta. Man vill inte vara utan SL-kort vid problem med appen.

1 gillning

Vet man när iOS15 beta släpps, I samband med WWDC? Är sugen då iOS14-beta var sjukt stabil

Brukar släppas en utvecklarbeta inte så långt efter wwdc. Publika betor brukar dröjer några veckor.

Historiskt sett brukar developer beta släppas direkt efter wwdc. Några veckor senare när beta 2 släps startar även public beta programmet.

Därefter har public beta släpps väldigt tätt ihop med developer beta, max en dygn senare.

Så om du inte är väldigt het på gröten och vill spara 1000 spånn så kör på public beta. Kan vara skönt att inte vara absolut först om någon jätte bug har smugit sig med developer betan så hinner det rättas till innan public betan släps.

På Mac Rumors forum startar varje år en lista med vilka appar som fungerar.

1 gillning