Apple uppdaterar iPad med A16-chip och fördubblad lagring

Från sajten:
image

Apple har uppdaterat sin basmodell av iPad för första gången på över två år.

Apple har lanserat den 11:e generationens iPad, vilket markerar den första uppdateringen av basmodellen på över två år. Denna version är utrustad med A16-chippet, vilket ger en märkbar prestandaförbättring jämfört med föregående modeller. Dessutom har Apple fördubblat startlagringsutrymmet till 128 GB.

Trots uppgraderingarna och ekonomiska oroligheter i världen har Apple valt att behålla startpriset på 4 995 kronor. Nya iPad kommer i färgerna blå, rosa, gul och silver. Förbeställningar för nya iPad börjar idag, med officiell lansering och tillgänglighet i butiker från och med den 12 mars.

3 gillningar

Från sajten:
image

Nya iPad är Apples första nya produkt sedan iPhone 15 som inte får Apple Intelligence.

Apple har utan större fanfarer lanserat sin elfte generationens iPad, utrustad med A16-chippet och en startkapacitet på 128 GB lagring. Trots dessa uppgraderingar saknar den nya iPaden stöd för Apple Intelligence, företagets stora satsning på AI. Detta innebär att användare går miste om verktyg som Skrivverktyg, Genmoji och en förbättrad Siri. För att få tillgång till dessa funktioner krävs en enhet med minst A17 Pro-chippet och 8 GB RAM, vilket den nya iPad 11 inte uppfyller.

För de som prioriterar AI-funktioner kan det vara värt att kolla in andra modeller i Apples sortiment, såsom den nyligen uppdaterade iPad Air med M3-chippet, som har fullständigt stöd för Apple Intelligence.

Via: 9to5mac

Läs mer:

1 gillning

Jag är på vippen att köpa ny jobb-iPad 11". På alla sätt räcker ju kraften i denna, men är inte skärmen lite tråkig och ramen runt skärmen väldigt tråkig?

Jag har en iPad Pro 11" tredje generationen.

1 gillning

Har en iPad 10th och jag gillar den men skärmen är inte så rolig... Kommer kännas som stor skillnad om du kommer från en Pro

1 gillning

Jag är rädd för att det skulle kännas som ett nedköp även om det borde vara ett uppköp.

Skärmen är väl 90 procent på en iPad?

På ett sätt håller jag med dig. Men, ibland tvingas man ju arbeta under sämre omständigheter än de allra bästa utan att man tycker att det är så konstigt. Så lite kluven. Privat använder jag den till 90 procent för att spela Mini Motorways.. :grin:

1 gillning