Apple TV, Sonos Ray och Airplay

Kopplade bort subben. Drog strömmen på Ray:en och sedan testade jag att airplaya igen och då fungerade det. Sen kopplade jag tillbaka subben och just nu fungerar det fortfarande. Håller tummarna!

Hej
Vet ni om det hänt något, någon uppdatering eller liknande, som gör att "airplaya" ljudet inte längre fungerar?

Har en Apple TV 4K (senaste versionen) kopplad till en Samsung-TV. För att förbättra ljudet något så har jag i rätt lång tid, en Sonos Ray. Från början hade jag optisk kabel inkopplad, och det var bekvämt, men efter en flytt så förstördes kontakten, ingången, i TVn så jag kan inte längre använda kabeln och efter det har jag kört med Airplay och denna uppsättningen är nästan bättre, för då har jag förstärkt ljudet när det har passat och jag vill, inte som med kabeln, alltid.

Fram till för ett tag sedan har detta fungerat klanderfritt, men nu är det omöjligt. Jag väljer knappen på fjärrkontrollen, Ljud och sedan Ray-högtalaren, den aktiveras, men innan jag backat ut har den kopplats ifrån. Först trodde jag det var en (den) app som jag då var inne i, men det verkar vara generellt alla appar på Apple TV.

Jag har sedan ett tag tillbaka, koppla in en Sonos Sub Mini, fungerade bra efter det, men det är den enda förändring jag har gjort - vet ni vad som kan ha hänt?

Tillägg:
Det funkar att airplaya från iPhone 14 Pro Max utan problem. Iaf med musik