Apple TV+ högsta betyg bland streamingtjänster

Från sajten:
image

Apples streamingtjänst Apple TV+ är bara drygt två år gammal men dess innehåll verkar tilltala publiken.

Enligt analysfirman Self har företagets egenproducerade innehåll högsta betyg i konkurrens med alla de andra stora tjänsterna. Rapporten samlar betyg satta på filmer och tv-serier PÅ imdb från tjänster som Disney+, HBO Max, Netflix, Peacock, Hulu, Prime Video, Paramount+ och Apple TV+.

Apple var även det företag som ökade sitt utbud med högst procent det senaste året. Hela 56% mer innehåll fick användarna att tillgå på tjänsten. Netflix har dock fortfarande mest innehåll av alla streamingtjänster. I likhet med hur gamla HBO fungerade kommer Apple att fortsätta att lägga ut egenproducerat material med nya säsonger av serier, nya serier och filmer. Det är en strategi som verkar fungera bra för dem.

Via iMore.

3 gillningar

Håller med sett Ted Lasso på tjänsten, 5+ enligt mig, ingen annan tjänst som jag bara sett 5+ material på.

1 gillning

men att säga man ökar innehållet med 56% är väl ändå lite missvisande med tanke på hur lite content de har.

Känns lite som iMore är en något apple-vänlig sida så som man väljer sin statistik. =)

1 gillning

Fast om dom bara haft en serie och året efter lagt till en till så hade dom ju ökat innehållet med hela 50% :grin:
Personligen tycker jag att hellre att man har mindre innehåll med hög kvalitet än hur mycket innehåll som helst med väldigt varierande kvalitet. Som Netflix.

3 gillningar

yepp kvalitén var inget jag sa något om... för de har generellt riktigt bra innehåll

Apple har verkligen satsat på kvalité för kvantitet. Väldigt få saker på Apple TV+ jag sett som jag inte har gillat. Välproducerade serier och filmer med bra skådespelare.

Mina favorittjänster just nu är helt klart Apple TV+ och HBO Max känns som resten av tjänsterna bara pumpar ut skräp.

2 gillningar

Sedan kan man börja fundera på den allmänna åsikten om vad som räknas som ”lite innehåll.” Börjar man räkna så finns där helt klart en del timmars underhållning.

1 gillning

Tycker att Amazon Prime (”As We See It”, ”The Boys”, ”Good Omens”, ”Marvelous Mrs. Maisel”) levererar bra serier. Disney+ har flera bra serier som inte har släppts här ännu men nu fick vi alla fall säsong 2 av ”Only Murders in the Building”.

2 gillningar

Yes Amazon är nice, men drar ned det stora betyget på dem på grund av deras FRUKTANSVÄRDA app.

Apparna är en annan femma men när man väl tittar på ett avsnitt spelar det inte så stor roll hur appen beter sig. Brukar trycka igång avsnitten från Apple TV-appen så jag ser i princip aldrig Amazon Prime Video-appen.

Tycker apparna är så pass viktiga idag för att hitta nytt innehåll, man får ångest av att försöka hitta nått i Prime-appen så oftast blir det bara att jag ser de serier jag vet om. Hittar sällan något nytt där som man blir överraskad av.

2 gillningar

Behöver aldrig leta eftersom man får så mycket bra tips via nyhetsbrevet TVdags med Kjell Häglund och i tråden här i bubblan. Köar upp mer serier än jag hinner titta på.

100% väl? :wink:

2 gillningar