Apple TV+ blir våldsammare än vad ryktena har sagt

1 gillning

Längtar nu!

Ouch

Du tror väl inte att Variety kommer prata gott om en storslagen testosteron-fajt? :sweat_smile:
Däremot gillade dom en dramatisk skildring av amerikanarnas space-race…

Tvivlar på att dessa recensenter hade lyft serier som ”Stranger Things”, ”Lost”, eller ens ”Vänner” om de fått chansen att se allt innan de vet vad publiken tycker.
Det som räknas om några veckor är imdb :blush:
Det som ger Apple fördel just nu är priset, HBO lanserar sin HBO Max för $14.99/mån nu och har redan höjt i Sverige och inget har kommit i närheten av deras Game of Thrones än.
Sen har Apple sålt miljoner med iPhone 11 nu där alla blir en källa till om det är bra skit eller inte på ATV+.

1 gillning

Tim Goodman på Hollywood Reporter som jag brukar lita på säger sitt om “For all mankind”

Kan verkligen rekommendera denna podcast där Tim Goodman och Jason Snell snackar om veckans nyheter angående serier och streamingtjänster.

Jag har sagt upp mitt abonnemang på Apple TV Plus. Sett det jag ville se ungefär. Slow Horses det sista.
Kan eventuellt blir att man hoppar på senare igen. Främst för säsong två av foundation.

I och med att jag fick Viaplay i mitt tele2 abonnemang så känns det onödigt att betala för Apple TV Plus.

Sa du upp det våldsamt? :wink:

Grundorsaken var egentligen att jag fick ett nytt Mastercard kort. Det gick inte ta bort det gamla utgående kortet från Apple TV Plus som var kopplat till prenumerationen.
Så jag fick helt enkelt säga upp abonnemanget.

Men nu när det är gjort så känns det onödigt att betala 59 kr i månaden. Vi går mot sommaren så jag kollar inte så mycket på TV då heller.

Tänkte mer på att du väckte liv i den här tre år gamla tråden om våld på Apple TV+.

Ja det kanske var i fel tråd jag skrev.

1 gillning

Ingen fara. Det blev roligare så här.

1 gillning

För övrigt kan vi konstatera att det blev en hel del våld på Apple TV+.

2 gillningar

Så här i efterhand så undrar man ju varför så många spekulerade i varför det skulle vara så.
Det var ju ingen från Apple som hade nämnt något om innehållet. :man_shrugging:

Förutfattade mening kanske? Om jag inte minns fel kallade @Marcus_Attefors Apple TV+ innan lansering för Hallmark.

I USA kallade man det »CBS for streaming«.
Vilket antydde på att det endast är familjevänligt utan sex och våld.

Korrekt, det var ett jävla tjat i podden om det.

Det var nog denna artikeln som satte igång de spekulationerna.

De tidiga satsningarna var väl rätt barnvänliga och lite småtrista med ett budskap. Men de har väl lärt sig under tiden vad som funkar, och det som inte fungerar:

Tycker jag inte utan ingen skillnad mot andra tjänster.