Apple TV 4K uppdateras

Kan ni förklara för en okunnig vad avsaknaden av Dolby vision innebär i praktiken när jag vill kolla på något på min samsung-tv från en nyare Apple TV?

Att det är lika bra att du stänger av HDR.

Fast HDR stödjer ju båda - det är HDR på indviduella bildrutor som sköts via Dolby Vision och HDR10+ där Apple TV stödjer det första och Samsung det sista.

Nej ingen skillnad @vargylet

1 gillning

Jupp, eller iallafall låta den sköta det själv. Mycket är ju ändå sdr. Dock inte mycket hjälp för samsungtvn,

Här förklaras det

och för dolby

Händer det inte något förvirrande vid 2.33? Då hoppar inställningen till 4K HDR. Som jag uppfattar det kommenterar han inte det alls.

Hur fungerar erbjudandet med gratis Apple TV+ om man köper en ny Apple TV? Gäller det bara nya abonnenter?

Settingen är fortfarande 4K SDR däremot så har personen som sköter fjärrkontrollen skrollat ner till 4K HDR.

1 gillning

Undrar hur jag skall tolka det här.
Finns det förutsättningar i nya enheten för att det skall funka. :man_shrugging:

1 gillning

Apple har släppt en pryl där prisskillanden på minne är ynka 200sek.
Tack Apple!

När blir prisskillnaden på iPhones olika storlekar mindre tro…

När de inte vill tjäna pengar på iCloud-storage istället för lagring…

För de 3 personerna som spelar med fjärren på AppleTV:

1 gillning

Om man kör beta på atv och iPhone får man då redan nu tillgång till nya kalibreringsfunktionen?

Ja, det ska du få.

Trodde det enbart fungrade nya  TV?

Nej, fungerar på gamla HD och 4K med.

Yes, older Apple TVs can also be calibrated with your iPhone - The Verge

1 gillning

Trist! Kanske de flesta kör Playstation kontroller iaf :thinking:

Ja, att spela med den var ju ingen höjdare. Finns ju stöd för både Xbox och PS-kontrollers så.

Precis

Då undrar man om någon här har prövat?

2 gillningar