Apple svarar på varför Mac saknar Face ID

Från sajten:
image

Trots flärpen på nya MacBook Pro saknades det som vi förknippar den mest med på Apples iPhones; nämligen Face ID.

I en intervju med Wall Street Journal ställdes frågan varför Mac saknar både Touch-skärm och Face ID. John Ternus som är Apples senior vice president för hårdvaruteknik svarade på frågan i intervjun:

Vi tillverkar redan världens bästa Touch-dator med iPad. Den är helt optimerad för det och Mac är helt optimerad för indirekt inmatning. Vi har inte direkt känt en anledning att förändra detta.

Även Tom Boger från Apple tillade i intervjun att Touch ID lämpar sig bättre för Mac då man redan har händerna på tangentbordet. Ett lite märkligt svar då vi har händerna på många av Apples produkter, exempelvis iPhone.

Via: 9to5mac

Varför kan de inte bara säga som det är “Vi har inte hunnit ta fram den tekniken ännu”.

4 gillningar

Tekniken (iaf HW) har de ju men det blir säkert en kompromiss med dyrare dator, tjockare skärm eller kanske en bula på skärmen och en håla i chassit.

Men såklart hade det inte skadar om de hade kunnat vara lite mer ärliga, för de känns inte så ärliga i sina svar alltid. Tycker ofta de har konstiga ibland ologiska svar på sådana frågor.

”Vi vill inte” hade jag respekterat mer :blush:

Var det inte just det Apple sa? Men mer förklarande.

Vill du ha touch, köp en iPad. Själv har jag använt en bärbar hybriddator i jobbet. Kan väl säga att en touchskärm när du jobbar med datorn på skrivbord är helt värdelöst, tom sämre än en touchbar.

När det gäller face id känner jag väl att det är horte var, spelar ingen roll, face id gör inte PB upplevelsen speciellt mycket bättre.

Kanske? Men på PR-språk.