Apple Store ligger nere för uppdatering

Från sajten:
image

Den digitala Apple Store ligger just nu nere och hela världen väntar med spänning på nya iPads.

Det har ryktats länge om att uppdaterade iPad Pro-modeller skall komma nu i dagarna och att det skall ske under en stillsam lansering via pressmeddelande. Nu tycks det bli sanning av dessa rykten då butiken ligger nere samtidigt som Tim Cook Twittrar om att ta anteckningar med hashtaggen TakeNote. Det låter onekligen som att det är något som berör iPad och Apple Pencil.

De nya iPad Pro-modellerna ryktas få M2-chippet, trådlös MagSafe-laddning, uppdaterad kamera tillsammans med nya smart connectors på båda kortsidor.

Det ryktas också komma en tionde generationen av instagsmodellen av iPad som nu får USB-C-port, 10,5-tums skärm och samma kantiga design som övriga iPads. Tillsammans med A14 Bionic chippet och 5G-stöd.

The possibilities are endless. #TakeNote pic.twitter.com/msmJg865tr

— Tim Cook (@tim_cook) October 18, 2022

Via: Macroumors.

1 gillning
2 gillningar

Hoppas på något annat roligt också. :hugs:

2 gillningar

Svart Apple Pencil? :smiley:

Jag hade bestämt mig för att köpa min första iPad i höst. Lessnt på att bara få se på när min dotter använder sin Pro.

Så jag hoppas på en uppgraderad pro 12.9".

2 gillningar

Tweet från Tim

1 gillning

Jag är helt ointresserad av iPad. Har inte haft någon sedan 2013.:nerd_face:

Blir gissningsvis en ny 12,9 med M2 och bra drag! :slight_smile:

Första svepningen i Timpas video skulle kunna vara en dynamisk ö, det finns också en rejäl kamerabump och lite annat relaterat i videon! :grimacing:

3 gillningar

Kl. 17 (8 lokal tid) öppnar butiken igen.

Och

Och

//Daniel

1 gillning

Så trevligt. Då blir det en 12,9” iPad Pro och en den nya AppleTV 4K

3 gillningar

Du ska inte överväga iPad Pro 2021 (5th gen)? Skiljer 4.000kr och är i min mening mycket mer pang för pengen

Inte när jag köper nytt. Handlar jag av nostalgiska själ kan jag nog köpa gammal teknik.

2 gillningar

Hög nostalgikänsla för iPad Pro 2021, minns ni? :heart: :rofl:

1 gillning

Jag förstår, alltid gött med det senaste :smiley:

För egen del beställde jag igår en 12,9” M1 256GB. Betalade 12.800kr att jämföra med motsvarande M2 som kostar 18.000kr. iPad Pro 2021 är trots allt fortfarande en ruskigt bra maskin som kommer hålla i många år. Du och jag har alldeles säkert olika behov men för mig räcker den till både gott och väl. De extra 5.200kr som M2 kostar kändes ovärt för min del.

Vad planerar du att använda din iPad Pro till? Jag har den främst som filmvisare på resor och när jag är på landet :smiley: Så skärmen är det viktigaste för mig, inte processorkraften.

1 gillning

Allt. Foto- och filmredigering, grafisk design, teckning, cad, programmering och så vidare.

1 gillning

Ja då ser våra behov lite olika ut :smiley: Jag tror och hoppas du blir riktigt nöjd med M2:an :muscle:t3::heart:

1 gillning

Vad kan det här innebära måntro?

1 gillning