Apple släpper ny laddare på 70 watt som du kan klicka hem redan idag

Från sajten:
image

I samband med att Apple visade nya MacBook Air som har växt till sig och gått upp till 15,3 tum så lanserade de även en ny laddare på 70 watt som går att beställa redan nu.

Är du sugen på lite extra kräm (mjölk ingår inte) så finns det nu en ny laddare att klicka hem på Apples hemsida som har USB-C och stöd för laddning upp till 70 watt. Laddaren lades upp i samband med WWDC som gick av stapeln igår och om vi får killgissa lite så är det just denna laddare som kommer med MacBook Air 15″. Prislappen ligger på härliga 745 kronor och Apple beskriver den på följande sätt:

Med 70 W usb-c-strömadaptern kan du snabbt och effektivt ladda din enhet hemma, på kontoret eller på resan. Den fungerar med många olika usb-c-enheter och laddningskablar. Apple rekommenderar att du använder denna strömadapter med MacBook Air 13 tum eller 15 tum med M2-chip, MacBook Pro 13 tum (2016 och senare) eller MacBook Pro 14 tum. Du kan även använda den med MacBook Air-modeller med M2-chip för att dra nytta av snabbladdning och ladda från 0 till 50 procent på cirka 30 minuter.

Vill du veta mer om nya MacBook Air 15″ så får du inte missa vår artikel om den nya datorn som släpps redan nästa vecka. Vi har även recenserat lillebror och är du sugen på att lära dig mer om den så kan du ta en titt nedan.

Källa: Apple

2 gillningar

Tänk om iPhonen kunde klara av 70W, då börjar det bli snabbladdning på riktigt. Men det nämndes inget om stöd för snabbare än 20W för iPhone på eventet igår?

Snabbare laddning kräver gissningsvis ny hårdvara, inte mjukvara. Så vi får se vad som annonseras i September med iPhone 15.

Men jag tror att min iPhone 14 Pro redan kan laddas med 27W?

1 gillning

Stämmer, är ny hårdvara som krävs, men iPhone 14 Pro klarar upp till 30 watt =)

2 gillningar

Gillar laddaren som följde med förra modellen av MacBook Air. Den har två uttag så att man kan ladda både dator och mobil.

Den där pyttelilla saken?

image

Är väl bara på 35 watt men dubbla uttagen är fint.

1 gillning

Jag kan alltså köra en 30w laddare till min 14 Pro och ladda ännu snabbare än med 20w standard laddaren??

Så himla dumt med laddare med bara en utgång.

1 gillning

Den enda laddaren jag har med mig i väskan är Satechis 165 W med fyra portar.

1 gillning

Övergår mitt förstånd varför Apple har mer än två laddare. En runt 100 watt och en runt 60 watt. Gärna med dubbla portar.

Make It Rain Money GIF

1 gillning

Utveckla :slight_smile:

Om de säljer en laddare på 100 watt med 4 portsr så klarar sig familjen. Säljer de 4 laddare på 30 watt med en port = cash.

Folk har noll koll på att det finns andra alternativ och det är skrämmande många som tror att de måste köpa en Appleladdare för att det ska fungera.

2 gillningar

Svårt att se hur produktutveckling hos Apple går till på det viset. Jag tror det snarare handlar om att göra dem så små som möjligt.

Ekonomen Tim Cook tänker på allt tror jag!

Vill man synas med något annat än en originalladdare? :nerd_face::thinking:

Jag laddar förvisso med den inbyggda USB-Cn i våra Jung LS990-uttag :nerd_face::pray:

Många har inga problem att skaffa sig en iPhone 14 Pro värd 15 000kr fast vill inte lägga några hundra på en laddare så det blir en från wish för 29kr. :exploding_head:

Borde de inte tjäna mer pengar på att sälja enbart två varianter laddare då (båda mkt dyrare än de små?)

Svaret är ja. Även om jag hade fått för mig att det var 27W.

1 gillning