Apple släpper Final Cut Pro och Logic Pro till iPad

Åh vad nice, gissar att man kommer behöva köpa om allt man redan har betalat för :frowning:

Kan säkert funka att bara flytta dom från Mac till din iPad om det inte handlar om någon installation.
Annars tar säkert tredjepartsutvecklare gärna betalt en gång till :grin:

Går ju att flytta till LUTs från Mac till lightroom för iOS. Så förhoppningsvis går det till FCP också :heart_eyes:

1 gillning

Tror ni att vi behöver vänta till i kväll innan FCP släpps för iPaden?

Inte en aning, men förhoppningsvis kan man installera efter jobbet ikväll! :smiley:

1 gillning

Skulle gissa på någon gång i eftermiddag när dom vaknat där borta.

1 gillning

https://twitter.com/rsgnl/status/1660992153957408768?s=46&t=_44RHd0b2_D0ADIaA36Sjg

Då sover nog jag redan :sleeping:

Är väl kl 19:00 för er? Sover du redan då? :thinking:

OK, det var eastern trodd alltid det var pacific med Apple

Installerat på paddan. Skall bli intressant att se hur det är. Har inte editerat i final cut sedan jag hade min PBG4.

Från sajten:
image

Undertecknad har drömt om ett Final Cut Pro till iPad i så många år men trodde nog att sannolikheten var lika stor som att Apple skulle släppa en rund klocka. Fel hade jag och nu är det äntligen här.

Idag släppte Apple Final Cut Pro och Logic Pro till iPad och om du likt mig har längtat så kan du nu testa på de båda programmen kostnadsfritt i 30 dagar för att se om det är allt du önskat. I Final Cut Pro till iPad kan du med en Apple Pencil skriva direkt i video för att lägga till text, det går att filma med green screen direkt med kamerorna i din iPad och det går att påbörja ett projekt på din iPad för att sedan avsluta det på din Mac.

Final Cut Pro kräver en iPad med M1-chip eller senare och vill du skapa musik i Logic Pro så krävs det en iPad med A12 Bionic eller senare. Du behöver även ligga på iPadOS 16.4 och priset ligger på 69 kronor i månaden eller 690 kronor per år. Vill du ladda ned Final Cut Pro kan du göra det här och vill du ladda ned Logic Pro så kan du göra det här.

Har provat lite snabbt på lunchen idag med lite random clips jag hade. Är kul att laborera med, men måste titta på lite tutorials för att få mer tips och tricks. Får se om jag betalar för det efter gratis månaden. :slight_smile:

Synkar den projekt mellan enheter?

Det går att dela ett projekt från ipaden till mac. :slight_smile:

EDIT: När man delat det från ipaden så går det inte att dela tillbaka för att redigera igen på ipaden...

1 gillning

Står nu på Apples sida om programmet att third-party content comming soon.

=)

Punkt nummer två där är magiskt också så man slipper slänga på HDR Tools och justera iPhone-klipp!

2 gillningar

Stått så hela tiden. :slight_smile:

1 gillning

Gjorde det de innan de släppte?

Japp. Jag skrev det till Attefors för 14 dagar sen :slight_smile:

Ett magic keyboard hade inte suttit helt fel för att använda shortcuts. Surt att de är så dyra bara...

1 gillning