Apple släpper en USB-C till Lightning-adapter

Från sajten:
image

I efterdyningarna av iPhone 15-evenemanget idag har Apple släppt några tillbehör, bland annat en USB-C till Lightning-adapter och en Thunderbolt 4 Pro-kabel på en meter.

USB-C till Lightning-adaptern gör det möjligt att ansluta Lightning-tillbehör till de nya iPhone 15, iPhone 15 Plus, iPhone 15 Pro och iPhone 15 Pro Max-modellerna med USB-C-portar för laddning, dataöverföring och ljudanslutning. Apple säger att adaptern har en flätad kabel för ökad hållbarhet. Den är även kompatibel med iPad som har USB-C. Priset för adaptern ligger på 445 kronor.

Apples tidigare Thunderbolt 4 Pro-kabel finns nu även tillgänglig i en kortare variant på en meter för 995 kronor. Kabeln har en svart flätad design och kan användas för att ansluta en iPhone 15 Pro-modell till en Mac för dataöverföring, med de nya Pro- och Pro Max-modellerna som stöder USB 3.1-dataöverföringshastigheter upp till 10 Gbps.

1 gillning

Äntligen en till dongel och dessutom en kort sladd för en tusing!

1 gillning

Men kabeln är ju Pro.

3 gillningar

Och fraktfritt. :joy::joy:

Perfekt med en dongel så att jag kan koppla min 30-pin till lightning adapter till iPhone 15. :tada:

6 gillningar

Jag har en sedan länge…

USB-c till mikro
Mikro till :zap: :slight_smile:

Var är 30-pinsadaptern? :slight_smile:

Eller egentligen: Din är väl åt fel håll?

Fel håll? USB-C hane in och ligthning hane ut

Den är ursprungligen för att kunna katastrofladda hos kompisar när micro-usb gällde. Och sedan när USB-C kom så köpte jag nästa steg.

Ja, adaptern ovan och det som jag menade är Lightning hane in och Usb-c hane ut.
I mitt use case så är det för att få 30 pins kontakt in i en iPhone 15. Så det blir 30-pin => Lightning => USB-C

1 gillning

Aha. Det missade jag.