Apple släpper Airpods Pro

Från sajten:
Apple släpper Airpods Pro


image

I dag gick Apple ut med ett pressmeddelande att de nu lanserar AirPods Pro

Ryktena har gått täta efter att det läckt både från tillverkningsindustrin och bilder från deras egna beta program. Så här skriver Apple:

Cupertino, Kalifornien – Apple presenterade idag AirPods Pro, ett spännande tillskott till AirPods-familjen med aktiv brusreducering och imponerande ljud i en lätt in-ear-design. AirPods Pro finns att beställa på apple.com och i Apple Store-appen från och med idag och i butik från och med onsdagen den 30 oktober.
”AirPods är de hörlurar som säljs bäst i världen. Inställningen med en knapp, det otroliga ljudet och den karakteristiska designen har gjort dem till en populär Apple-produkt, och med AirPods Pro tar vi den magin ett steg längre” säger Phil Schiller, Apples chef för Worldwide Marketing. ”De nya in-ear-hörlurarna AirPods Pro har ett otroligt ljud med adaptiv EQ, bekväm passform med flexibla örontoppar och innovativ aktiv brusreducering samt transparens. Vi tror att kunderna kommer att gilla det här nya tillskottet till AirPods-familjen.”

Ryktet om Apples in-ear lurar har funnits under en längre tid och efterfrågan på ett par med aktiv brusreducering lurar har varit stort. Det har spekulerats i att hörlurarna skulle komma att lanseras vid ett oktober-event, men då oktober nu snart är till ända så blev det en notis i deras newsroom istället.

Apple AirPods Pro New Design Case And Airpods Pro 102819

Aktiv brusreducering eller Active Noise Cancellation (ANC) är något som efterfrågats mycket på senare tid.

Apples vanliga AirPods har inte någon aktiv brusreducering och kan bli alltför tröttsamma att bära i situationer med hög ljudbild så som på flygplan eller annan kollektivtrafik. på AirPods Pro finns det nu två mikrofoner, en inåtvänd och en utåtvänd som tar hjälp av mjukvara för att ”plocka bort” bakgrundsljud. Den aktiva brusreduceringen anpassar kontinuerligt ljudsignalen 200 gånger per sekund.

Apple AirPods Pro IPhone11 Pro 102819

Transparens, att lyssna eller att inte lyssna, det är frågan.

Att ha igång aktiv brusreducering hela tiden är inte att rekommendera, dels så finns det flera situationer då yttre ljud är någon som vi behöver förlita oss på för att navigera och dels så finns det situationer då vi behöver lyssna på andra människor. Transparens ska se till så att den egna rösten låter som vanligt och att ”rätt” ljud släpps igenom. Det går att växla mellan aktiv brusreducering och transparens med hjälp av en trycksenceor på skaftet Det går även att växla mellan aktiv brusreducering och transparens i kontrollcenter på iOS enheten.

Apple AirPods Pro SiP Design 102819

När det kommer till Prestanda och batteritid så är det samma härliga batteritid som på AirPods, fem timmar lyssningstid, med aktivt brusreducering påslaget blir det fyra och en halv timmes lyssnande och tre och en halv timmes samtalstid. AirPods Pro laddas i det medföljande laddningsetuiet och ger sammanlagt mer än 24 timmar lyssningstid eller mer än 18 timmars samtalstid. Etuiet laddas trådlöst med Qi eller via Lightningsladd.

Priset blir inte mindre än 3195 svenska kronor och så här skriver Apple vidare för alla er som är sugna att lägga vantarna på ett par ASAP:

AirPods Pro kostar 3 195 SEK och går att beställa på apple.com och i Apple Store-appen i USA och fler än 25 andra länder och regioner. AirPods Pro börjar skickas ut onsdagen den 30 oktober och kommer till butikerna senare i veckan (beror på land och region).

via: Apple

5 gillningar

Jaha, då dök det där köpsugen upp igen…:innocent:. Verkar väldigt spännande. Sedan kanske de inte riktigt passar mig då jag aldrig fått några in-ear att kännas bra. Men dessa skulle jag verkligen vilja prova.

Slå ihop trådarna @Thor

Kan det bli en sån där tyst vecka av Apple igen?
Måndag: AirPods Pro
Tisdag: IPad Pro uppdateras
Onsdag: MacBook Pro ”15 uppdateras till 16”
Torsdag: Tile-kopiorna AirTag släpps
Fredag: Mac Pro + XDR

2 gillningar

Ny ATV då? :scream::wink:

1 gillning

Lördag :grin:

1 gillning

Väntar på en ny iPad Pro, dags att köpa nytt nu, min Pro är två år gammal!! :sunglasses:

1 gillning

Väntar på @Esse omdöme om dessa. Han tycks tillhöra de få som har en någorlunda nykter inställning till airpods :wink:

Ja det skall bli spännande att testa!

Beställt. Får se hur bra de är för öronen. Blir det för tillstängt kan det börja klia i öronen, speciellt om jag duschat innan.

Attans, råkade beställa ett par med leverans den 1/11.
Från AppleEB0E8A7B-4F5B-4E40-A8CD-030557E835CD

1 gillning

Det gäller att ligga på låset för att vara med i första rundan. :wink:

Perfekt timing då battertiden på mina gamla airpods nu är kring en timme :slight_smile: Fick bli en beställning med preliminär leverans 30/10 :slight_smile:

Hur gamla är de och hur mycket har du använt dem om batteritiden nu bara är en timme?

Köpte dom när dom släpptes, är väl knappt 3 år sen nu tror jag?

Var har du hört det? Har aldrig hört att BT är förbjudet över usa. Vi har inga sådana regler hos oss iallafall

2 gillningar

@Sevis … nu är det dig vi väntar på.

1 gillning

Va? Flyger rätt ofta alltid med olika bolag och de har aldrig ropat ut eller sagt till om hörlurar med BT.

Flyger du ofta i usa … ja gör de ett par gånger om året , vissa bolag för ca 2-4 år sedan tillåt inte bt … har tyvär ingen källa på de , men har inte upplevt de senaste åren … blev säkert för svårt o hålla koll på då när man flyger i usa så har typ 99,9% lurar på sig på planet … united , SAS air france , bla Kan jag använda trådlösa hörlurar ombord? | SAS

En snabb Google säger att SAS tillåter efter start o inte under landning … :man_shrugging:t2:

SAS skiter helt i det kan jag säga :slight_smile: