Apple skärm med DVI-D till Mac med usb-c

Hej!
Jag har två ca 12-13 år gamla Apple skärmar med DVI-D kontakt. Med adapter har jag kunnat använda dom till min gamla MacBook Pro med minidisplay port. Nu har jag bytt upp mig till en nyare Macbook, som bara har usb-c portar. Jag köpte en adapter, som funkade rent fysiskt, men bilden dök bara upp en sekund eller två och sedan blev allt svart.
Jag frågade på en verkstad som reparerar många Apple-produkter och han sa att min dator och de gamla skärmarna inte är kompatibla, även om dom rent fysiskt går att koppla ihop. Har han rätt i att fallet är hopplöst?

Vad säger adaptern för spec. på hz?
De skärmarna som jag tror du har är båda på 60Hz

Hej Thor!


Det står ingen spec på hz på adaptern, i vart fall inte på hemsidan. Jag har lämnat tillbaka den och kan därför inte kolla om det står något på själva adaptern. Jag ska försöka ta reda på vilken frekvens skärmarna använder (googla på typnumret), men jag tror du har rätt.
Bifogar bild från hemsidan.
Arne

Denna adapter klarar bara 1920 x 1080. Är det 23-tummaren du har så har den 1920 x 1200.

Prova denna i stället: https://www.dustin.se/product/5011019037/usb-c-till-dvi-adapter-extern-videoadapter

vänligen
/Peter

1 gillning

Tusen tack Peter!
Visst är det 23" jag har, så jag beställer den adapter du tipsat om :+1:
Hälsningar
Arne

Skall bli spännande att se om det fungerar. Annars så tänk på att du har 14 dagars returrätt.

Tyvärr fungerade inte den adaptern bra heller. Det blir att köpa ny skärm. Apples nya vore mums, men jag har inte användning för alla finesser och då blir den för dyr för mina behov.

Aj då.

Denna är rätt nice för Apple-användare: Huawei MateView 28″ är skärmen som passar i Apple-hemmet

Sedan kommer Alogic med en skärm som är väldigt trevlig och ganska så likt Thunderbolt 27-skärmen då den har samma najsiga glasyta framför i stället för att smeta ut reflexerna som de flesta gör och den har 4K. Prislappen för den sistnämnda kommer landa på runt 10k.

Tack igen!!
Huawei skärmen ser väldigt intressant ut. Jag kommer mest att använda den för foto och då är ju 3:2 perfekt.

1 gillning