Apple Silicon-event 10 november - vad tyckte ni?

Du har väl Dolby Vision på din Frame?

Edit: Nej sorry, det är Sony-teven jag har det. Aja, märks överhuvudtaget ingen skillnad jämfört med HDR10+.

O 8k såklart !

Now we talking. Om ändå Gene Munster hade fått som han ville. :joy:

1 gillning
1 gillning

Det som får mig att inte hoppa på tåget med Apple Silicon Macar är väl att det kommer vara snålt med appar/program som funkar, och då menar jag inte iOS appar eller Apples egna, utan de jag använder, tex Photoshop med flera. Kommer nog bli rätt dyrt att “uppgradera” allt man nu behöver… igen.

Tror du inte Photoshop blir rätt snabbt uppgraderat?

Men samtidigt behöver man ju inte uppgradera när något redan fungerar. Jag har tyvärr ingen bra filmredigeringsstation utan har planerat inköp av en Windows-station i stället men hoppas att detta hindrar det.

Program som t.ex. Photoshop och Office-sviten är nog redan uppdaterade och klara för att tryckas ut. Otroligt svårt att se att dessa stora företag inte jobbat tätt med Apple under en tid, otroligt många med Macs som kör det och skulle kosta Apple alldeles för mycket pengar för att inte ha haft ett samarbete.

Edit: Svarade fel, skulle till @anon83749704

2 gillningar

Jo, men hur, en ytterligare prenumeration ovanpå den befintliga eller ingå i den gamla osv.

Lyssna nu noga på mig...I-N-G-E-N-T-I-N-G är roligare än AirTags. Ingenting!
:wink:

2 gillningar

Hahah, okej! :joy:

Ska man lita på detta så verkar jag ha rätt :man_shrugging:

Det kommer ingå, jag kör ju min prenuneration både på PC och Mac.

Mac-versionen kommer kunna köras bra på både Intel och Apple Silicon. Redan nu kommer det fungera out of the box men det kommer inte vara optimerat för Appel Silicon.

Återstår att vad du tycker när du väl testat dem :wink:

Jag har höga förväntningar men kommer inte att bli förvånad om jag blir missnöjd.

Så sant :slight_smile:

Frågan är hur deras funktionalitet kommer att te sig efter att de väl har kommit ut på marknaden, svårt att sia om innan de har släppts :slight_smile:

Min tveksamhet baseras på att hitta vänner fungerar ganska dålig för mig och min sambo.
Men jag hoppas naturligtvis på en positiv överraskning.

Får jag bara en iMac med ny design och ARM-processor samt FCP-stöd för iPad Pro så kan Apple fan ta semester ett år sedan.

2 gillningar

Ja den kommer bli sjuk - särskilt ett bra arbetsflöde att ha iPad:en som second screen i stationärt läge och så fullfjädrad editor i resande läge!

Hade varit en sådan jävla selling point för Apple att nå ut till redigeringsfolket också, de måste släppa FCP nu! Ett event som passar magiskt för det!

Skit i det där…AirTags @Marcus_Attefors, AirTags! :smiley:

2 gillningar