Apple Self Service kommer nu till Europa

Från sajten:
image

Nu kommer vi i Europa kunna laga våra Apple-produkter med originaldelar och rätt verktyg. Self Service kommer till Belgien, Frankrike, Tyskland, Italien, Polen, Spanien, Sverige och Storbritannien

Idag berättade Apple att de lanserar Self Service-reparationer i Europa, där Sverige också ingår.

Det innebär att vi kan köpa originaldelar och verktyg direkt från Apple för att laga våra enheter själva. Via Self Service Repair Store kan vi nu välja mellan 200 originaldelar, verktyg och manualer, samma som de riktiga verkstäderna har. De låter oss själva laga iPhone 12 och 13 samt de bärbara datorerna med M-chip.

”Men när en reparation behövs vill vi att kunderna ska ha möjligheten att reparera själv på ett säkert, tillförlitligt och tryggt sätt. Det är därför vi nu med glädje lanserar Self Service-reparation i Europa, vilket ger kunderna direkt åtkomst till originaldelar, verktyg och manualer.”, säger Jeff Williams, operativ chef på Apple.

Vill du inte köpa och behålla verktygen kan du hyra dessa en vecka för 699 kronor, frakten tur och retur ingår.

Via: Apple Pressmeddelande.

Jag ser framför mig hur jag öppnar en liten verkstad nere i källaren och erbjuder Applereparationer. Ved kan gå fel?
:sunglasses: