Apple ryktas släppa AirPods Pro med USB-C senare i år

Från sajten:
image

Det börjar bli dags för Apple att slänga ut alla gamla Lightning-kontakter och nu ser det ut som att senaste AirPods Pro blir med USB-C.

Ming-Chi Kuo avslöjar att han fått reda på genom hans källor att Apple tänker byta ut laddningskontakten på AirPods Pro-etuiet. Det är alltså ingen stor uppdatering av de ganska nyligen släppta AirPods Pro 2. Med andra ord kan äntligen ett par AirPods-hörlurar komma ikapp resten av teknikvärlden med USB-C.

I think this is likely the USB-C version of the AirPods Pro 2, with mass shipments expected in 2Q23-3Q23. By the way, Apple currently appears to have no plans for USB-C versions of the AirPods 2 & 3.

我覺得這應該是AirPods Pro… https://t.co/aWKJvGh1lW

— 郭明錤 (Ming-Chi Kuo) (@mingchikuo) March 24, 2023

Ming-Chi Kuo tror att dessa släpps som tidigast under våren men vi kan behöva vänta tills iPhone 15 släpps, som också ryktas få USB-C. Så vad händer med vanliga AirPods-modellerna? Ja, enligt Kuo så tänker Apple vänta in AirPods 4 innan det blir USB-C. Dessa tror han att Apple lanserar nästa år.

Via: Macrumors

Doh, jag har bara USB-A i öronen, det suger att vara gammal ibland :wink:

1 gillning

De kan väl se till att släppa Aipods Max 2.0 istället…

Lustigt att det fortfarande står så här på apple.se också…

”Nu lanserar vi”…bara typ 2,5 år sedan.

De kommer nog också med USB-C så småningom (om de inte dödar produkten helt).

Jag är ju superivrig på iPhone 15 med USB-C och har förträngt att man måste börja tänka på tillbehören också. Jag sålde mina AirPods Pro till en yngre släkting för ett humant pris. Ska köpa den uppdaterade varianten. Men nu måste man ju vänta lite..:grimacing:

Laddar dem med MagSafe så för mig spelar det inte någon roll vad det är förr port på fodralet.

4 gillningar