Apple rapporterar sitt senaste kvartal

Från sajten:
image

Apple har klarat sig bättre än beräknat senaste kvartalet. Trots motgångar med Covid-19.

Idag rapporterar Apples sitt senaste kvartal som slutar på 59,7 miljarder dollar från april till juli i år. Det visar sig vara en ökning med 11 procent jämfört med samma kvartal förra året. Covid-19 har slagit hårt mot Apple både när det kommer till tillverkning och försäljning men de klarar sig och har återhämtat sig bra ekonomiskt.

De ser också en kraftig ökning i aktien och beslutar nu de att dela upp varje aktie i fyra. Så alla som köper en aktie i dagsläget får erbjudandet 4 för 1, medans alla som redan äger aktier så kommer deras aktieportfölj korrigeras i antal innan 24 augusti och inköp till en fjärdedel av priset startar sista augusti.

Det har dessutom ryktats en hel del om att lanseringen av nästa iPhone kommer försenas. Nu skriver Macrumors att Apple konfirmerat dessa rykten med att det kommer senareläggas några veckor. Så istället för början av september blir det i slutet av samma månad eller i början av oktober.

Det ser ut som Apple kommer överleva och vi kan nog överleva att behöva vänta några veckor extra på nästa iPhone.

Källa: Apple Pressmeddelande.

ok…it have to be done:
Är väl inte så jäkla svårt att tjäna pengar när man har sådana marginaler.

Tack för mig.

2 gillningar

Hehe, bitter?

Tror snarare det beror på att de har trogna kunder och kvalitet på sina produkter. Sen blir såklart vinsten större pga av priserna.

För att sälja i en kris så handlar det nog mer om position än just marginaler.

5 gillningar

Nej det är skickligt. Höga marginaler kommer inte av sig självt.

Binder in kunden i deras ekosystem.

tack

1 gillning

trogna kunder som inte kan byta för man är fast i ekosystemet.

Nu är jag klar. Tack för mig :+1:

1 gillning

Ja, enormt skickligt! Därför är de så framgångsrika som företag. Dom andra vill, men lyckas inte producera något så bra så dom får dumpa marginalerna och sälja ut smäcket :smiley:

4 gillningar

Det är otroligt skickligt från att nästan hålla på att gå under till att vara så dominerande och trogna kunder som försvarar i praktiken allt Apple gör. Men jag är förvånad över att iPhone fortfarande är så stor del av vinsten. Sedan är det inte min “cup of…” med ett inlåst ekosystem där alla kunder tillsammans med Apple ökar marginaler och priser för varje år. Att min Samsung kostar mer än 10 000 kr kan jag bitvis tacka Apple för :slightly_smiling_face:

Jag visste att du var tacksam mot Apple innerst inne. Skönt att du äntöigen erkänner det.

2 gillningar

Utan Apple hade vi inte haft den typen av mobiler vi har idag men det gäller ju även att andra tillverkare bidragit på resans gång. Apple hade ju tex inte kunnat leverera de mobiler de har idag utan hjälp av en massa underleverantörer speciellt en. Finns bara ett fåtal tillverkare om inte bara en som kan tex producera en mobil i helt egna fabriker. Så på ett sätt är jag tacksam då utvecklingen går framåt med hjälp av Apple. Ibland i rätt riktning och ibland i helt fel :slightly_smiling_face:

Mycket du inte vet :wink:

Det gäller alla människor. Men nu vet jag iaf att du är tacksam mot Apple

Jag en sådan som om jag hade råd skulle köpt alla Apple prylar och hjälpt till att hålla uppe marginalen :wink:

Synd om dig som inte har råd. Aja, då får du nöja dig med lågmarginalprodukter.

Köper lågpris produkter och investerar resten i Apple aktier och låter andra se till att aktien skjuter i höjden

Stackare. Hoppas ekonomin löser sig för dig

Precis så! Du får det att låta som något negativt :smile:

Nåja, jag bröt med delar av ekosystemet utan problem när vissa delar var bättre utanför :slight_smile: